فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۴۰۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

تجارت قطر و آلمان به ۱.۹۴ میلیارد دلار رسید / ۴.۴ درصد افزایش در سال ۲۰۲۳

تجارت قطر و آلمان به 1.94 میلیارد دلار رسید / 4.4 درصد افزایش در سال 2023

تجارت بین کشورهای عربی و آلمان در سال گذشته 20 درصد افزایش یافت و از 60 میلیارد یورو فراتر رفت. این رقم در سال 2022، 51 میلیارد یورو (6.8 میلیارد ریال قطر) بود.

به گزارش تجارت نیوز،

به گفته شیخ خلیفه بن جاسم بن محمد آل ثانی (Sheikh Khalifa bin Jassim bin Mohammed Al-Thani)، رئیس اتاق قطر، تجارت بین قطر و آلمان نسبت به 6.8 میلیارد ریال قطر در سال 2022 افزایش یافته و در سال 2023 به 7.1 میلیارد ریال قطر (1.94 میلیارد دلار) رسیده که نشان‌دهنده رشد 4.4 درصدی است.

این موضوع در سخنرانی شیخ خلیفه در نشست مشترک دفتر اجرایی و هیئت‌مدیره اتاق بازرگانی و صنایع عربی-آلمانی که اخیراً در برلین برگزار شده، اعلام شد. وی همچنین بر پیشرفت‌های سریع در روابط اقتصادی اعراب و آلمان تأکید کرد و خاطرنشان کرد که تجارت بین کشورهای عرب‌زبان و آلمان در سال گذشته 20 درصد افزایش یافته و در مقایسه با 51 میلیارد یورو در سال 2022، از 60 میلیارد یورو (66.23 میلیارد دلار) عبور کرده است.

در این نشست بر راهبردهای تقویت همکاری‌های تجاری و صنعتی بین کشورهای عربی و آلمان و همچنین افزایش نرخ تجارت درون منطقه‌ای تأکید شد.

امنیت انرژی آلمان

در نوامبر 2022، قطر انرژی، شرکت دولتی نفت و گاز قطر، موافقت کرد که سالانه دو میلیون تن گاز طبیعی مایع (LNG) به آلمان ارسال کند. به گفته مدیرعامل این شرکت، تحویل محموله‌ها در سال 2026 آغاز خواهد شد.

وزیر انرژی قطر در دوحه، پایتخت قطر گفت: «گاز توسط قطر به شرکت آمریکایی ConocoPhillips فروخته خواهد شد و سپس آن را به پایانه گاز طبیعی مایع (LNG) در برونسبوتل تحویل خواهد داد.»

سعد شریدا الکعبی (Saad Sherida al-Kaabi)، وزیر انرژی و مدیرعامل قطر انرژی، گفت که قطر قصد دارد «برای حمایت از امنیت انرژی در آلمان و اروپا کمک و تلاش کند».

علاوه بر این، آلمان سالانه حدود 100 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مصرف می‌کند که کمی بیش از نصف آن از روسیه می‌آمد. قرارداد منعقدشده با قطر انرژی، حدود 2.7 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مایع در سال را پوشش می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.