کد مطلب: ۸۹۱۱۳۰

مالیات واحدهای مسکونی باید تا بهمن ۱۴۰۳ پرداخت شود

مالیات واحدهای مسکونی باید تا بهمن ۱۴۰۳ پرداخت شود

طبق لایحه بودجه ۱۴۰۳، اشخاص باید مالیات سالانه واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهای خود را حداکثر تا پایان بهمن‌ماه سال ۱۴۰۳ پرداخت کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ روز گذشته طی نامه‌ای از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده و متن کامل این بخش تحت عنوان سقف منابع عمومی دولت و مفروضات منابع و مصارف، امروز منتشر شد.

در تبصره شش این لایحه و بخش عوارض و مالیات، آمده که کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند با رعایت قوانین مالیاتی، مالیات سالانه مربوط‌ به هر یک از واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن‌ماه سال ۱۴۰۳ پرداخت کند.

ثبت نقل و انتقال املاکی که به‌موجب این بند برای آنها مالیات وضع شده است، قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی، نقل‌وانتقال قطعی و اجاره ممنوع است. متخلف از حکم این جزء در پرداخت مالیات متعلقه مسئولیت تضامنی دارد.

در بخش بعدی نیز آمده که مالیات تعیین‌شده در اجرای این بند قطعی است و اعتراض اشخاص در اجرای تبصره (۱) ماده (۲۱۶) قانون مالیات‌های مستقیم قابل رسیدگی خواهد بود.

 

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.