کد مطلب: ۸۹۶۱۹۷

در بیانیه‌ای اعلام شد

تاکید اتاق بازرگانی تهران و کراچی به تقویت روابط دو کشور

تاکید اتاق بازرگانی تهران و کراچی به تقویت روابط دو کشور

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و اتاق بازرگانی و صنایع کراچی حمایت کامل خود را از اقدامات دیپلماتیک صورت پذیرفته با هدف تنش‌زدایی در روابط ایران و پاکستان اعلام کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، طی یک بیانیه مشترک، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و اتاق بازرگانی و صنایع کراچی اعلام کردند که از اقدامات دیپلماتیک برای تنش‌زدایی در روابط ایران و پاکستان حمایت می‌کنند و برای کمک به شکوفایی و آینده مشترک دو کشور،  و برادری پایبندند.

اتاق‌های بازرگانی تهران و کراچی در این بیانیه‌ در خصوص تنش‌های سیاسی اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان، بر ضرورت تقویت روابط دیپلماتیک و تحکیم عهد مودت تاریخی بین این دو کشور برادر تاکید کردند.

بنابر اعلام این دو اتاق بازرگانی، به‌رغم اختلافات اخیر، همزیستی مسالمت‌آمیز تاریخی و نیز حمایت متقابل، موکد تداوم این رابطه است. اتاق تهران و اتاق کراچی ضمن تمرکز بر اهمیت همکاری‌ فیمابین دو کشور، ایران و پاکستان را همچون شرکایی در پیمودن مسیر همراه با امنیت و رفاه مشترک می‌بینند. تاریخ کهن و دیرینه و پیوندهای موفق سیاسی و اقتصادی به عنوان راهنمای اقدامات آتی است.

هر دو اتاق مرزهای طولانی را نه تنها به عنوان موانع تلقی نکرده؛ بلکه آن‌ را همچون پل‌های اتصال در نظر می‌گیرند و بر لزوم حفاظت از میراث مشترک و تقویت برادری‌ها تاکید می‌کنند.

اتاق‌های بازرگانی تهران و کراچی به نمایندگی از جامعه فعالان اقتصادی دو کشور، ضمن ابراز آمادگی برای کمک به شکوفایی و آینده مشترک ایران و پاکستان، بر تعهد به تقویت دوستی و برادری تاکید کردند.

آن‌ها ضمن آرزوی تداوم شکوفایی دوستی تاریخی و پایدار ایران و پاکستان، بهبود روابط تجاری بین دو کشور برای پیشرفت و شکوفایی کل منطقه را ضروری برشمردند.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.