خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۴۴۱

فوربس ماسک را بزرگترین بازنده جهان خواند

فوربس ماسک را بزرگترین بازنده جهان خواند

بر اساس رتبه بندی مجله فوربس، دارایی خالص ایلان ماسک، مالک شرکت‌های تسلا، ایکس (توییتر سابق) و اسپیس ایکس، تقریباً ۳۰ میلیارد دلار کاهش یافته که نشان می‌دهد، وی بیش از هر میلیاردر دیگری در جهان در سال جاری میلادی دارایی‌های خود را از دست داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز،  بر اساس رتبه بندی مجله فوربس که در روز پنجشنبه منتشر شد، دارایی خالص ایلان ماسک، مالک شرکت‌های تسلا، ایکس (توییتر سابق) و اسپیس ایکس، تقریباً 30 میلیارد دلار کاهش یافته که نشان می‌دهد وی بیش از هر میلیاردر دیگری در جهان در سال جاری میلادی دارایی‌های خود را از دست داده است.

اگرچه وی همچنان ثروتمندترین فرد روی زمین است، اما ثروت شخصی او از 251.3 میلیارد دلار در ابتدای سال به 221.4 میلیارد دلار تا 28 ژوئن، آخرین روز معاملات بازار سهام در سه ماهه دوم سال 2024، کاهش یافت.

فوربس کاهش ارزش دارایی ماسک را "زیانی نادر" توصیف و تأکید کرد که "این ضرر در شرایطی رخ می‌دهد که رونق بازار سهام، برای ثروتمندان بزرگ یک " و دارایی خالص 10 ثروتمند جهان به 1.66 تریلیون دلار افزایش یافت.

شکست ماسک به رای قاضی ایالت دلاور در ماه ژانویه بر می‌گردد که به نفع یک فعال حقوق کارگری و سرمایه گذار تسلا رای داد و بسته پاداش وی را بی‌اعتبار کرد. این پاداش در آن زمان 51 میلیارد دلار ارزش داشت.

تسلا از آن زمان این ایالت را ترک کرده و دوباره در تگزاس شرکت خود را ثبت کرد و بسته پاداش ماسک را دوباره تایید کرد.

این در حالی است که ارزش سهام 13 درصدی ماسک در شرکت تسلا حدود 20 میلیارد دلار کاهش یافته چرا که سهام این شرکت به دلیل کاهش صادرات خودرو افت کرده است.

بر اساس این گزارش، ماسک هنوز 14.4 میلیارد دلار در استارتاپ هوش مصنوعی مولد xAI، سهام 7 میلیارد دلاری در شرکت ایکس (توئیتر سابق) که در سال 2022 خریداری کرد، و حدود 75 میلیارد دلار سهام در شرکت هوافضای خصوصی اسپیس ایکس در اختیار دارد.

طبق گزارش فوربس، ماسک از نوامبر سال 2021، زمانی که ارزش سهام او حدود 320 میلیارد دلار بود، 99 میلیارد دلار از دست داده است.

در ماه مارس، ماسک برای مدت کوتاهی جایگاه خود را به عنوان ثروتمندترین مرد جهان به جف بزوس، بنیانگذار آمازون، تحویل داد، که اندکی بعد با ثروت بیش از 214 میلیارد دلار به رتبه دوم سقوط کرد.

 

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.