فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۷۷۳۱

نماینده مجلس: «صندوق توسعه ملی» به قلک دولت‌ها تبدیل شده/ هیچ کدام از دولت‌ها قرض خودشان را به صندوق پرداخت نکرده‌اند

نماینده مجلس: «صندوق توسعه ملی» به قلک دولت‌ها تبدیل شده/ هیچ کدام از دولت‌ها قرض خودشان را به صندوق پرداخت نکرده‌اند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص برداشت از صندوق توسعه ملی، گفت: اصولا هرگاه رهبر انقلاب با برداشت از صندوق توسعه ملی، موافقت می کند به صورت قرض به دولت‌ها داده می شود اما تاکنون هیچ کدام از دولت ها قرض خودشان را به دولت پرداخت نکرده اند. لذا وضعیت منابع صندوق بسیار ضعیف است.

به گزارش تجارت نیوز،

جبار کوچکی نژاد در رابطه با وضعیت صندوق توسعه ملی، اظهار داشت: منابع «صندوق توسعه ملی» بر اساس قانونی که مجلس تصویب کرده است و اساسنامه صندوق، در رابطه با زیر ساخت کشور تامین می شود و حدود چهل درصد از منابع حاصل از فروش نفت باید به این صندوق واریز شود اما متاسفانه به علت مشکلات اقتصادی، دولت ها مدام از منابع صندوق برداشت می‌کنند.

وی در خصوص برداشت دولت ها از صندوق توسعه ملی اظهار داشت: دولت سیزدهم حدود ۲۰ درصد از منابع صندوق برداشت کرد و آقای پزشکیان هم بلافاصله بعد از روی کار آمدن ۲۰ درصد درخواست کرد. عملا صندوق توسعه ملی منابعی ندارد و این ۲۰ درصد باقی مانده حاصل از فروش نفت منابعی زیادی نیست که بتوان آن را در مسایل اقتصادی هزینه کرد.

وی با بیان اینکه منابع صندوق بسیار اندک است، گفت: بخش های مختلف مدام درحال برداشت از صندوق هستند و عملا صندوق از وظایف خودش خارج و به قلک دولت تبدیل شده است؛ من معتقدم باید تلاش کرد صندوق دچار آسیب نشود و در حوزه های اقتصادی و کشاورزی به کشور کمک کند.

آقای کوچکی نژاد در رابطه با بازپرداخت منابع صندوق توسعه ملی، اظهار داشت: اصولا هر چه رهبر انقلاب در خصوص برداشت از صندوق توسعه ملی، موافقت می کند به صورت قرض به دولت‌ها داده می شود اما تاکنون هیچ کدام از دولت ها قرض خودشان را به دولت پرداخت نکرده اند. لذا وضعیت منابع صندوق بسیار ضعیف است.

منبع : شفقنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.