فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۰۹۰۰

دولت باید به صنایع حل ناترازی انرژی ارائه تسهیلات دهد

دولت باید به صنایع حل ناترازی انرژی ارائه تسهیلات دهد

منصور شکرالهی، عضو کمیسیون انرژی در مجلس اعلام کرد: دولت موظف است تسهیلات ترجیحی به صنایع برای حل ناترازی انرژی ارائه دهد.

به گزارش تجارت نیوز،

منصور شکرالهی، با بیان این‌که کمیسیون انرژی مجلس تمام تمرکز خود را بر حل مساله ناترازی انرژی گذاشته است گفت: صنایع بزرگ با چالش تامین گاز و برق در فصل گرم و سرد سال مواجه هستند. لذا با توجه به ذخایر بالای نفت و گاز در کشور نسبت به کشورهای دنیا، ضروری است ظرفیت‌های تولیدی در کشور افزایش داده شود.

این نماینده مجلس افزود: ناترازی انرژی، تولید را تحت تاثیر قرار داده و روند آن را طی سال‌های اخیر کاهش داده است. لذا تمرکز بر مدیریت مصرف انرژی و همچنین جذب سرمایه‌گذاری برای ساخت نیروگاه‌ها و توسعه میادین گازی و همچنین ایجاد اعتماد برای سرمایه‌گذاران از جمله مسائلی است که باید در راس امور و اقدامات دولت قرار گیرد. البته مجلس به عنوان نظارت کننده بر قوانین و مقررات تعاملات خوبی را با مدیران و تصمیم‌گیران کشور ایجاد کرده تا ضمن بررسی موانع و مشکلات پیش روی، اقدامات و راهکارهای عملی برای حل ناترازی در کشور انجام دهد.

عضو کمیسیون انرژی گفت: در تابستان سال جاری شاهد قطعی مکرر برق در اکثر صنایع بودیم که روند تولید را برای صنایع مختل کرده بود و این برای کشوری با ذخایر بالای نفت و گاز بسیار ناخوشایند است چرا که نتوانسته‌ایم در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی حرکت‌های بنیادی داشته باشیم.

نماینده شهرستان‌های جنوبی استان کرمان سرمایه‌گذاری صنایع در احداث نیروگاه و همچنین توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را برای بخشی از ناترازی ها مهم دانست و گفت: دولت باید همکاری لازم برای احداث نیروگاه با صنایع داشته باشد. در این زمینه پیشنهادهای مختلفی مطرح شده که از جمله آن‌ها می‌توان ارائه تسهیلات ارزان برای صنایع را نام برد.

شکرالهی تاکید کرد: به‌روز رسانی تجهیزات صنایع و برخی کارخانه‌ها که قدمت بسیاری از آنها به ۳۰ تا ۴۰ سال برمی گردد، برای رفع ناترازی انرژی، بخشی از اقداماتی است که می‌بایست در اولویت دولت و مجلس قرار گیرد.

منبع : سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.