کد مطلب: ۸۹۱۷۶۰

بررسی تجارت‌نیوز از گزارش های فولاد مبارکه نشان می‌دهد؛

عملکرد نزولی فولاد در آبان؛ کارنامه امیدبخش در ۸ ماه نخست سال

عملکرد نزولی فولاد در آبان؛ کارنامه امیدبخش در 8 ماه نخست سال

گزارش فعالیت ماهانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان در آبان‌ماه منتشر شد که مطابق آن «مقدار تولید و فروش» آبان فولاد در مقایسه با مهرماه به ترتیب 14.27 و 5.1 درصد کاهش داشته است. باید اشاره داشت که «درآمد ماهانه» فولاد مبارکه نیز نسبت به ماه گذشته 7.87 درصد کاهش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی گزارش فعالیت ماهانه فولاد مبارکه اصفهان در آبان‌ماه حاکی از آن است که شرکت در این ماه نتوانست تولید و فروش خود را افزایش دهد. چرا که مقدار تولید فولاد در آبان با کاهش 14.27 درصدی از 834 هزار تن در مهرماه به 715 هزار تن رسیده است. همچنین باید گفت تناژ تولید فولاد مبارکه اصفهان در آبان سال گذشته نیز 1.65 درصد بیشتر از رقم فعلی بوده است.

 این کاهش تولید منجر به کاهش فروش فولاد مبارکه نیز شد؛ چرا که تناژ فروش فولاد در این ماه از 764 هزار تن در مهر با کاهش 5.1 درصدی به 725 هزار تن رسید. البته لازم به ذکر است مقدار فروش شرکت در مدت مشابه سال گذشته 14.53 درصد کمتر از تناژ فروش در آبان 1402 بوده است.

فولاد مبارکه اصفهان تولید و فروش آبان ماه

افزایش نرخ فروش فولاد مبارکه

بررسی بیشتر گزارش فعالیت ماهانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان نشان می‌دهد که نرخ فروش محصولات این شرکت اعم از محصولات گرم، سرد و پوشش‌دار به ترتیب 64، 52 و 60 درصد نسبت به آبان سال گذشته افزایش داشته است.

همین امر در کنار رشد بیش از 14 درصدی مقدار فروش نسبت به آبان 1401 سبب شد تا درآمد حاصل از فروش فولاد در این ماه حدود 72 درصد رشد کند و از 11 هزار و 409 میلیارد تومان به 19 هزار و 692 میلیارد تومان برسد.

گفتنی است حدود هزار و 511 میلیارد تومان از درآمد فولاد در این ماه سهم صادرات است که این عدد در مدت مشابه سال گذشته هزار و 191 میلیارد تومان بوده است.

فولاد درآمد ماهانه آبان

اما آنچه از شواهد پیداست اینکه، نرخ محصولات فولاد در مقایسه با ماه گذشته یعنی مهرماه تغییر به‌خصوصی نداشته است. همچنین مقدار فروش شرکت نیز نسبت به مهر حدود 5.1 درصد پایین آمده است. این دو مورد سبب شد تا درآمد آبان‌ماه شرکت نسبت به مهر 7.87 درصد کاهش یابد.

کارنامه 8 ماهه فولاد

هما‌ن‌طور که گفته شد وضعیت تولید و فروش آبان فولاد در مقایسه با مهرماه نزولی و نسبت به مدت مشابه سال گذشته صعودی بوده است. اما اگر ارقام تولید و فروش گزارش‌های فولاد مبارکه اصفهان جمع شود، مشخص می‌کند که کارنامه هشت ماهه فولاد مبارکه در سال 1402 نسبت به سال گذشته بهتر بوده است. به طوری که مقدار تولید هشت ماهه شرکت از پنج میلیون و 436 هزار تن با رشد 10.43 درصدی 6 هزار و 3 هزار تن رسیده است.

همچنین درآمد شرکت در هشت ماهه نخست امسال نسبت به هشت ماه 1401 بیش از 60 درصد رشد کرده و به 164 هزار و 592 میلیارد تومان رسیده است. تمامی این موارد نشان می‌دهد اگر فولاد در چهار ماه باقیمانده از 1402 بتواند همین روند را در پیش بگیرد و از پس هزینه‌ها نیز برآید، در پایان سال مالی 1402 گزارش خوبی را ارائه خواهد کرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.