خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۲۰۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز ۱۴ آذر ۱۴۰۲ / رنج‌کشی منفی در سهم‌های بزرگ

پایان بورس امروز 14 آذر 1402 / رنج‌کشی منفی در سهم‌های بزرگ

بازار سهام امروز هم شاهد رشد نماگرهای اصلی بود. با این حال اما در روزی که حجم و ارزش معاملات خرد اندکی کاهش داشت، بازار در گروه‌های بانکی و فلزات اساسی شاهد رنج‌کشی در سهم‌هایی بود که طی روزهای اخیر رشد ملموسی داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بورس تهران امروز هم شاهد رشد شاخص‌ها بود اما از حجم و ارزش معاملات خرد اندکی کاسته شد. با این حال اما شرکت‌های بزرگ دو گروه بانکی و فلزات اساسی که طی روزهای گذشته عموما در مسیر صعودی پرقدرت ظاهر شده بودند، امروز در تله رنج‌کشی منفی معامله‌گران افتادند. با این حال حجم و ارزش معاملات خرد همچنان در محدوده امیدوارکننده است و در صورت تداوم، می‌تواند ایجاد یک «روند» تازه در بازار سهام را اعلام کند.

پایان بورس امروز 14 آذر

عملکرد شاخص‌ها

امروز شاخص کل بورس تهران با رشد 11 هزار و 307 واحدی روبرو شد و معادل 0.52 درصد بالا رفت تا در ارتفاع دو میلیون و 176 هزار و 536 واحد قرار گیرد. شاخص هم‌وزن هم امروز صعودی بود و افزایش بهتری را نسبت به شاخص کل ثبت کرد. به نحوی که با رشد 0.83 درصدی، معادل 6 هزار و 173 واحد بالا رفت و به سطح 747 هزار و 562 واحد رسید.

در سمت دیگر بازار، شاخص کل فرابورس هم که از روز گذشته در سطح 26 هزار واحدی قرار گرفته، توانست امروز هم با رشد 157 واحدی، معادل 0.6 درصد بالا رود به ارتفاع 26 هزار و 214 واحد برسد.

نمادهای موثر

همان‌طور که گفته شد، امروز بازار سهام شاهد رنج‌کشی در برخی از نمادهای بزرگ بود که طی روزهای اخیر رشد خوبی داشتند. سرآمد این نمادها هم فولاد بود که امروز با همین رفتار از سوی معامله‌گران روبرو شد و با 690 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل بورس داشت. با این حال، نماد فارس توانست با رشد دو هزار و 535 واحدی، بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل بورس داشته باشد.

در این میان، نمادهای خودرو، حکشتی، وصندوق، میدکو و کگل، پس از فارس بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل بورس داشتند. امروز در بورس تهران، خودرو، فولاد، خگستر، خساپا، حکشتی، شستا و وخارزم، پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

در سمت دیگر بازار سهام، امروز نمادهای بپاس، زاگرس، فجهان، خاور، وسپهر، سپیدار و حگهر، بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل فرابورس داشتند. در همین حال، فصبا، فرود، خاور، وسپهر، گدنا، فرابورس و ثرود، پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی در معاملات امروز بودند.

حجم و ارزش معاملات خرد

امروز حجم معاملات خرد سهام، صندوق‌های سهامی و حق‌ تقدم‌ها، نسبت به روز گذشته کاهش داشت و به 13 میلیارد و 400 میلیون برگه سهم رسید. در این میان ارزش معاملات خرد هم با اندکی کاهش نسبت به روز گذشته، رقم هشت هزار و 488 میلیارد تومان را ثبت کرد.

امروز بازار سهام باز هم شاهد ورود پول حقیقی بود؛ اگرچه میزان ورود پول حقیقی در روز جاری نسبت به دیروز کاهش داشت اما با ثبت عدد 209 میلیارد تومان، روز خوبی را برای بازار سهام ساخت. در این میان، امروز هم تا لحظه تنظیم این گزارش، 302 میلیارد تومان دیگر، از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شد. اهالی بازار سهام امیدوارند این پول در مسیر ورود به معاملات سهام قرار گرفته باشد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.