خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۷۵۸

سود بیش از ۲ میلیون سهامدار پرداخت شد

سود بیش از 2 میلیون سهامدار پرداخت شد

بیست و شش شرکت سود جاری و مطالبات بیش از 2 میلیون و 384 هزار سهامدار به مبلغ 3 هزار و 200 میلیارد تومان را در هفته پایانی مرداد ماه سال جاری از طریق اطلاعات سامانه سجام واریز کردند.

به گزارش تجارت نیوز،

 جزییات واریز سود سهامداران در هفته چهارم مرداد ماه سال جاری حاکی از آن است که 26 ناشر سود جاری، سنواتی و حق تقدم 2 میلیون و 384 هزار و 150 سهامدار را که شامل 3 هزار و 200 میلیارد و 491 میلیون تومان می‌شود به حساب سجامی سرمایه گذاران واریز کردند.

 واریز سود جاری 20 شرکت

این گزارش می‌افزاید: در هفته پایانی مرداد ماه امسال، 20 شرکت «سرمایه‌گذاری‌ملت، توسعه‌فناوری‌اطلاعات‌خوارزمی، سیمان‌ خزر، سایراشخاص‌ بورس‌اوراق‌بهادارتهران، شیرپاستوریزه‌پگاه‌گلپایگان، سیمرغ‌، پتروشیمی‌خراسان‌، پتروشیمی‌شیراز، پالایش‌نفت‌تهران‌، بازرسی‌مهندسی‌وصنعتی‌ایران، مدیریت‌سرمایه‌گذاری‌کوثربهمن، سرمایه‌گذاری‌صندوق‌بازنشستگی‌کشوری‌، بین‌المللی‌ساروج‌بوشهر، تجارت‌ الکترونیک‌ پارسیان، آهن‌وفولادارفع‌، جنرال‌مکانیک، بیمه‌ایران‌-معین، پرداخت‌الکترونیک‌پاسارگاد، فرآورده‌های‌نسوزآذر و زامیاد» سود جاری 2 میلیون و 263 هزار و 502 که شامل 3 هزار و 177 میلیارد و 40 میلیون تومان می‌شود به حساب آنها در سامانه سجام واریز شد.

واریز سود سنواتی 6 شرکت

گفتنی است: در این بازه زمانی، 6 ناشر« سرمایه‌گذاری‌کشاورزی‌، مینو، پارس‌ الکتریک، سرمایه‌گذاری‌توسعه‌توکا، سرمایه‌گذاری‌ساختمان‌نوین و گروه‌سرمایه‌گذاری‌فولادی‌معیارصنعت‌ پارس» سود سنواتی و حق تقدم 120 هزار و 648 سهامدار که شامل 23 میلیارد و 451 میلیون تومان می‌شود را توسط سپرده‌گذاری مرکزی پرداخت کردند.

سامانه سجام چیست؟

لازم به ذکر است، «سجام» یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از «سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها» در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری یا غیر حضوری، قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه، «اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی» فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

 مزایای سجامی شدن

گفتنی است «دریافت کد معاملاتی برای ورود به بازار سرمایه، دریافت سودهای جاری، سنواتی و سود سهام عدالت، امکان ورود به درگاه ذینفعان بازار سرمایه و استفاده از خدمات آن شامل میز خدمت الکترونیک، مشاهده و گزارش دارایی، دریافت گواهی سهام، لیست مجامع و برگزاری مجامع به صورت الکترونیک، گزارش سود های پرداخت شده، تاریخچه سود سهام عدالت و گزارش حق تقدم استفاده نشده» از جمله مزایای ویژه ثبت نام و احراز هویت در سامانه «سجام» به شمار می‌رود.

منبع : روابط عمومی سپرده‌گذاری مرکزی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.