کد مطلب: ۸۹۲۸۹۵

تولید تخم مرغ افزایش می‌یابد / قیمت تغییر کرده است؟

تولید تخم مرغ افزایش می‌یابد / قیمت تغییر کرده است؟

به گفته رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران، قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۵۰ تا ۵۱ هزارتومان بوده که نسبت به روزهای گذشته تغییری نداشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، ناصر نبی‌پور گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال با افزایش ۱۰۰ هزارتنی به یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن برسد که با احتساب سرانه مصرف بالای ۱۴ کیلو حداقل ۱۵۰ هزارتن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

او از تولید روزانه ۳ هزار و ۶۰۰ تن تخم مرغ خبر داد و گفت: با ورود گله های جوان به چرخه، تولید تخم مرغ در آبان و آذر افزایش یافته است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران با بیان اینکه صادرات تخم مرغ کماکان در حال انجام است، افزود: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۱۰۸ تا ۱۰۹ هزارتن تخم مرغ صادر شده است که در صورت صدور مجوز طی ماه های باقی مانده تا پایان سال این میزان به ۱۵۰ هزارتن می رسد.

او درباره آخرین وضعیت تامین نهاده های دامی گفت: گرچه وضعیت تامین نهاده های دامی تا حدی بهبود یافته است، اما بازهم مشکلاتی در تامین کنجاله سویا داریم.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فرامرز

    همیشه کسانی که در کار تولید مرغ و گوشت و تخم مرغ هستند میگویند تولید بیشتر از مصرف است اما همیشه قیمتها نشان از کمبود میدهند یا دست اندرکاران درکی از عرضه و تقاضا ندارند یا اختلاس گر و احتکار چی و رانتخوار ووووووووو زیاد تولید کردن