فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۹۵۹۳

افزایش مصرف مکمل ها و مولتی ویتامین ها در کشور

افزایش مصرف مکمل ها و مولتی ویتامین ها در کشور

رئیس اداره مکمل‌های تغذیه‌ای سازمان غذا و دارو از افزایش مصرف مکمل‌ها در چند سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: پرکردن شکاف تغذیه‌ای ناشی از کاهش مواد مغذی منابع غذایی از علل این افزایش است.

به گزارش تجارت‌نیوز، ریحانه اکبریان با اشاره به افزایش مصرف مکمل‌ها در چند سال گذشته در کشور اظهار کرد: پرکردن شکاف تغذیه‌ای ناشی از کاهش مواد مغذی منابع غذایی و همچنین افزایش استفاده از محصولات آماده و فرآوری شده را می‌توان از علل این امر برشمرد.

وی ادامه داد: تعداد فزاینده مجوزهای صادر شده از سوی سازمان غذا و دارو و آمار شناسه گذاری این نوع از فرآورده‌ها حاکی از افزایش نوع و تعداد مکمل‌های تولید داخل و در نتیجه اقبال جامعه هدف اعم از پزشکان و مردم نسبت به مصرف مکمل‌ها در کشور است.

رئیس اداره مکمل‌های تغذیه‌ای اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو افزود: باتوجه‌ به وسعت و تنوع جامعه هدف و نقش و اثرگذاری فرآورده مکمل در ارتقای سلامت آحاد جامعه، طیف وسیعی از انواع فرآورده مکمل در دسترس است.

به گفته وی، انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی در حفظ سلامت عمومی افراد به ویژه نوزادان و مادران باردار و شیرده، افزایش عملکرد ورزشی، حفظ سلامت پوست، مو و ناخن، بهبود عملکرد دستگاه ایمنی، مدیریت وزن اعم از کاهش یا افزایش و همچنین در پیشگیری و حمایت از شرایط خاص سلامت مانند پوکی‌استخوان، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.