کد مطلب: ۸۹۳۳۲۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پرداخت ۱۲۶ همت وام ازدواج تا پایان آذر ماه/ پرداخت وام فرزندآوری ۳۹.۵ درصد رشد کرد

پرداخت 126 همت وام ازدواج تا پایان آذر ماه/ پرداخت وام فرزندآوری 39.5 درصد رشد کرد

بر اساس جدیدترین آمارهای بانک مرکزی، شبکه بانکی کشور تا پایان آذر ماه بیش از 183 هزار میلیارد تومان وام ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن به بیش از 1.5 میلیون متقاضی پرداخت کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، با پایان آذر ماه سال 1402 بانک مرکزی جدیدترین آمار و ارقام مربوط به پرداخت سه وام قرض‌الحسنه یعنی تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن را از وبسایت رسمی خود منتشر کرد. بر این اساس، شبکه بانکی کشور تا پایان پاییز سال جاری در مجموع 183 هزار و 400 میلیارد تومان از این سه وام پرداخت کرده و یک میلیون و 518 هزار و 54 نفر از متقاضیان به این تسهیلات دست پیدا کرده‌اند.

مهدی صحابی، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در حالی این آمارها را اعلام کرده که همچنان خبری از جزئیات پرداخت این تسهیلات، از جمله عملکرد هر یک از بانک‌ها در زمینه پرداخت این وام‌‌ها و تعداد افراد حاضر در صفوف آنها در دسترس نیست.

تحقق 112 درصدی تکلیف پرداخت وام ازدواج

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی با اعلام اینکه بانک‌های کشور تا پایان آذر ماه، بیش از 126 هزار میلیارد تومان وام ازدواج به 618 هزار متقاضی این وام پرداخت کرده‌اند، تاکید کرد که این مبلغ در مقایسه با دوره 9 ماهه مشابه سال گذشته 28 درصد افزایش پیدا کرده است. با این وجود در اظهارات صحابی، خبری از مقایسه تعداد تسهیلات ازدواج پرداخت شده با دوره مشابه سال گذشته نبود.

علاوه بر آن، با استناد به داده‌های بانک مرکزی، بانک‌ها موظف بوده‌اند که تا پایان آذر ماه 112 هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج پرداخت کنند که با پرداخت بیش از 126 هزار میلیارد تومان وام ازدواج، 112 درصد از تکلیف تعیین شده برای پرداخت این وام قرض‌الحسنه را محقق کرده‌اند.

بانک‌ها چقدر وام فرزندآوری پرداخت کردند؟

از سویی دیگر، طبق اظهارات مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، از آغاز سال تا پایان آذر ماه بیش از 559 هزار فقره وام فرزندآوری به مبلغ 34 هزار و 600 میلیارد تومان به واجدان شرایط دریافت این وام پرداخت شده است؛ رقمی که 39.5 درصد بیشتر از دوره مشابه سال قبل ثبت شده است.

همچنبن مقایسه این ارقام با آمارهای پایان آبان ماه، نشان می‌دهد که در طول آذر ماه امسال، 68 هزار متقاضی دریافت این وام در مجموع حدود چهار هزار میلیارد تومان وام فرزندآوری دریافت کرده‌اند.

از وام ودیعه مسکن چه خبر؟

بخش دیگری از توضیحات صحابی مربوط به آمار و ارقام پرداخت وام ودیعه مسکن بود. وی در این باره اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، 386 هزار و 212 نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن پرونده تشکیل داده‌اند که از بین آنها، 341 هزار و 54 نفر موفق به دریافت این وام شده‌اند. به این ترتیب بانک‌ها به این افراد بیش از 22.7 هزار میلیارد تومان وام ودیعه مسکن پرداخت کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.