خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۸۳۱

دریافت این وام‌ها به سپرده و معدل حساب نیاز ندارد

 دریافت این وام‌ها به سپرده و معدل حساب نیاز ندارد

باتوجه به شرایط اقتصادی کشور ما، یکی از راه های تامین مایحتاج زندگی دریافت وام است، ولی دریافت وام نیز با توجه به شرایط بانک ها برای سپرده گذاری های طولانی مدت و برآورد میانگین حساب مناسب آنها نمی باشد چرا که پروسه ای طولانی، سخت و زمان بر دارد و برای افرادی که نیاز فوری دارند مناسب نمی باشد.

به گزارش تجارت نیوز،

 از همین رو افراد به دنبال وام هایی هستند که نیاز به سپرده گذاری و طی فرایندهای طولانی باشد.

در همین راستا دولت در تلاش است،  با پرداخت وام های بدون نیاز به سپرده در جهت رفع فوری نیاز آنها برآید. برخی بانک ها در این زمینه تسهیلات بسیار مناسبی را در نظر گرفته اند.

انواع وام هایی که نیاز به سپرده و معدل حساب ندارند:

•  وام ازدواج : این وام برای زوجینی است که تاریخ ثبت عقد آنها بعد از  فروردین 1398 باشد، همچنین قبلا نیز از وام ازداج استفاده نکرده باشند. این وام با کارمزد 4 درصد محاسبه می شود.

•  وام فرزندآوری : این وام برای تشویق زوجین به فرزندآوری طراحی شده است و برای افرادی است که تاریخ تولد فرزندان آنها از سال 1400 به بعد باشد.

یکی از مزایای این وام این است که تا 5 فرزند را پوشش می دهد و با کارمزد 4 درصد است.

•  وام ضروری بازنشستگان : این وام متعلق به بازنشکتگانی است که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی ها یکسال گذشته باشد.مبلغ این وام 30 میلیون تومان بوده و با نرخ 4 درصد محاسبعه می شود.

•  وام صندوق رفاه دانشجویان : وام‌های تحصیلی و مسکن به دانشجویان روزانه دانشگاه‌های دولتی و آموزشکده های فنی حرفه ای تعلق می‌گیرد. وام ویژه دکتری نیز برای دانشجویان روزانه مقاطع دکتری دانشگاه‌های دولتی در نظر گرفته شده است. وام شهریه نیز به دانشجویان شبانه دانشگاه‌های دولتی، آموزشکده های فنی حرفه ای، پیام نور، علمی کاربردی و آزاد تعلق می گیرد. مبلغ این وام به مقطع تحصیلی و نوع وام بستگی دارد که از ۲ میلیون تومان تا ۳۵ میلیون تومان متغیر است. بازپرداخت این وام با پرداخت نیمی از بدهی با کارمزد ۲ درصد و با بازپرداخت اقساطی با کارمزد ۴ درصد می‌باشد.

•  وام ودیعه مسکن : این وام برای حمایت از مستاجرین به افراد متاهل و یا  سرپرست خانوار و همچنین به زنان مجرد بالای 35 سال و مردان بالای 45 سال تعلق می گیرد.این وام با کارمزد 23 درصد می باشد.

•  وام خرید کالا یا خدمات : اخیرا بانک ها وامی تحت عنوان وام خرید کالا به مردم ارائه می دهند این وام نیز بدون نیاز به سپرده گذاری می باشد.

بانک ملی وام های بدون سپرده ای با شرایط خاص دیگری هم دارد مانند وام تعمیر مسکن ، وام تامین هزینه های درمان برای دریافت این وام ها نیاز به نامه ی کمیته امداد امام خمینی ره است.

وام های کارمندی نیز به کارمندان با رتبه امتیازی بالا و بدون بدهی معوق به بانک پرداخت می شود.

وام فوری با تضمین دارایی: یکی از راه های اخذ وام بدون سپرده از طریق تضمین دارایی است. برای مثال شما می توانید بخشی از ارزش طلای خود را وام بگیرید.

منبع : اقتصادآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.