فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۷۲۰

ثبت ارزش ۱۵.۵ هزار میلیارد ریالی در معاملات بورس انرژی

ثبت ارزش ۱۵.۵ هزار میلیارد ریالی در معاملات بورس انرژی

مجموع ارزش معاملات ثبت شده در بورس انرژی ایران طی هفته نیمه تعطیل شهریور ماه منتهی به روز سه‌شنبه سیزدهم شهریور به ۱۵ هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال رسید.

به گزارش تجارت نیوز،

 تعطیلی ۲ روز کاری در دومین هفته شهریور به فروکش حجم و ارزش معاملات ثبت شده در این بازار انجامید. در این هفته رینگ داخلی از رونق نسبی بیشتری برخوردار بود؛ به نحوی که ۶۰ درصد این ارزش معاملات مربوط به فروش حامل‌های انرژی در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران بود.

فروش ۳۶ هزار تن حامل انرژی در رینگ داخلی

بررسی داده‌های بازار فیزیکی بورس انرژی ایران از فروش ۳۶ هزار تن محصول در زیرگروه نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی در رینگ داخلی طی دومین هفته از شهریور ماه حکایت دارد؛ این معاملات مجموع ارزش ریالی برابر ۹ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال را در این رینگ رقم زد.

شرکت پتروشیمی بیستون با فروش ۸ هزار تن حلال ۵۰۲ از این رینگ و ثبت مجموع ارزش ریالی برابر ۲ هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال، برترین فروش هفته را در رینگ داخلی بازار فیزیکی به لحاظ حجم و ارزش معاملات به ثبت رساند. حلال ۵۰۲ پتروشیمی بیستون با قیمت پایه‌ای برابر ۳۲۰ هزار و ۶۷۵ ریال در رینگ داخلی عرضه شد؛ برای آن تقاضایی ۱۲ هزار تنی به ثبت رسید و در نهایت کل محصول عرضه شده در قیمت پایه به فروش رفت. همچنین در این هفته شرکت پتروشیمی بیستون برابر ۴ هزار و ۵۰۰ تن حلال ۵۰۳ را نیز با قیمت پایه ۴۰۵ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم در رینگ داخلی عرضه کرد که  کل محصول در قیمت پایه به فروش رفت و مجموع ارزش ریالی برابر هزار و ۸۲۲ میلیارد ریال را رقم زد.

فروش ۱۶.۸ هزار تن فرآورده هیدروکربوری از رینگ بین‌الملل

طی دومین هفته از شهریور ماه امسال بالغ بر ۱۶ هزار و ۸۰۰ تن محصول در زیرگروه نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران به فروش رفت؛ این معاملات مجموع ارزش ریالی برابر ۴ هزار و ۹۰۷ میلیارد ریال را رقم زد.

برترین معامله هفته در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران مربوط به شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس با فروش ۸ هزار تن گاز بوتان بود. این محصول با قیمت پایه منفی ۱۷۰ پریمیوم دلار به ازای هر تن در رینگ بین‌الملل عرضه شد؛ برای آن تقاضایی ۱۸ هزار تنی به ثبت رسید و در نهایت با توجه به رقابت قیمتی متقاضیان، متوسط نرخ فروش به منفی ۱۶۸.۹ پریمیوم دلار به ازای هر تن رسید. این معامله مجموع ارزش ریالی برابر هزار و ۶۷۲ میلیارد ریال را رقم زد. همچنین شرکت پتروشیمی بیستون نیز در این هفته با ثبت فروش ۷ هزار تن رافینت با مجموع ارزش ریالی معادل ۲ هزار و ۶۴۸ میلیارد ریال در رینگ بین‌الملل در رتبه دوم برترین فروشنده هفته رینگ بین‌الملل قرار گرفت.

معامله ۶۸۴.۳ میلیون کیلووات ساعت برق

بررسی بازار برق بورس انرژی ایران در هفته اخیر منتهی به روز سه‌شنبه سیزدهم شهریور ماه نیز از فروش ۶۸۴ میلیون و ۳۵۴ هزار کیلووات ساعت برق با مجموع ارزش ریالی برابر ۸۸۰ میلیارد ریال حکایت دارد. بخش عمده فروش برق در بورس انرژی ایران در تابلو مشتقه بازار برق انجام می‌شود؛  طی هفته اخیر نیز برابر ۶۸۲ میلیون کیلووات ساعت برق با مجموع ارزش ریالی برابر ۸۳۹ میلیارد ریال در تابلو مشتقه برق بورس انرژی ایران به فروش رفت.

منبع : بورس انرژی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.