فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۱۲۶۳

امروز ۲۱ مهر ۱۴۰۳ رقم خورد؛

ثبت ارزش ۶.۵ هزار میلیارد ریالی در معاملات بورس انرژِی

ثبت ارزش ۶.۵ هزار میلیارد ریالی در معاملات بورس انرژِی

مجموع ارزش ریالی معاملات ثبت شده در این بازار در اولین روز کاری هفته جاری به ۶ هزار و ۵۴۲ میلیارد ریال رسید؛ این رقم مربوط به فروش فرآورده‌های هیدروکربوری در رینگ داخلی بازار فیزیکی و همچنین فروش برق در این بازار بود.

به گزارش تجارت نیوز،

بررسی داده‌های بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در روز شنبه ۲۱ مهر ماه از فروش ۲۲ هزار و ۵۶۵ تن محصول در رینگ داخلی و ثبت ارزشی بالغ بر ۶ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال در این تابلو حکایت دارد. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این روز فروشنده با عرضه ۹ هزار و ۳۰۰ تن نفت سفید و فروش کل این محصول در قیمت پایه‌ای برابر ۲۱۸ هزار و ۴۷۲ ریال به ازای هر لیتر و ثبت مجموع ارزش ریالی برابر ۲ هزار و ۶۲۱ میلیارد ریال در صدر فروشندگان این تابلو قرار گرفت. این در حالی بود که شرکت پالایش نفت اصفهان نیز در این روز دومین فروشنده برتر رینگ داخلی به لحاظ حجم و ارزش معاملات شد؛ این شرکت برابر ۵ هزار و ۷۰۰ تن آیزوریسایکل را با قیمت پایه‌ای برابر ۲۸۴ هزار و ۶۵۹ ریال به ازای هر کیلوگرم عرضه کرد؛ برای آن تقاضایی معادل حجم عرضه به ثبت رسید و در نهایت فروش کل محصول عرضه شده در قیمت پایه ارزشی بالغ بر هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال را رقم زد.

ثبت فروش ۲۰۵.۴ میلیون کیلووات ساعت برق

در شنبه چهارمین هفته از مهر ماه بالغ بر ۲۰۵ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۶۰۰ کیلووات ساعت برق در بازار برق بورس انرژی ایران به فروش رفت و این معاملات مجموع ارزش ریالی بالغ بر ۲۶۲ میلیارد و ۴۶۹ میلیون ریال را رقم زد. در حالی که عمده فروش برق مربوط به برق نیروگاه‌های حرارتی بود؛ تابلو مشتقه برق سبز نیز در این روز میزبان فروش یک میلیون و ۳۷۸ هزار و ۸۰۰ کیلووات ساعت برق سبز سلف با مجموع ارزش ریالی بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۴۹۲ میلیون و ۸۷۲ هزار ریال بود. همچنین در این روز ۲۰۴ میلیون کیلووات ساعت برق نیز در تابلو سلف برق بورس انرژی ایران مورد معامله قرار گرفت. این معامله مجموع ارزش ریالی برابر ۲۲۱.۹ میلیارد ریال را رقم زد. 

مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌رو

بازار فیزیکی بورس انرژی برای روز یکشنبه ۲۲ مهر ماه نیز میزبان چندین عرضه خواهد بود؛ شرکت پالایش نفت شیراز در این روز یک سبد پایه در رینگ داخلی عرضه می‌کند؛ این در حالی است که شرکت پالایش نفت تبریز نیز برنامه عرضه ۲۱۰ هزار متر مکعب نفت سفید را دارد. همچنین رینگ بین‌الملل نیز در این روز میزبان معامله ۹۸۹ تن گاز مایع مربوط به شرکت هوایار گاز بین‌الملل خواهد بود. 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.