خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۴۴۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز ۱۶ دی ۱۴۰۲ / قرعه سبز بازار به نام سهم‌های کوچک افتاد

حجم معاملات خرد به ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون برگه سهم رسید / ارزش معاملات خرد از چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان گذشت / ۲۱۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام بیرون رفت / شاخص کل بورس منفی و شاخص هم‌وزن مثبت شد

پایان بورس امروز 16 دی 1402 / قرعه سبز بازار به نام سهم‌های کوچک افتاد

بازار سهام نخستین روز معاملاتی هفته را نزولی آغاز کرد و با افت شاخص کل بورس مواجه شد. با این حال، معامله‌گران در ادامه رویکرد هفته گذشته خود، امروز هم خریدار سهم‌های کوچک و متوسط بودند و شاخص هم‌وزن را اندکی بالا کشیدند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس تهران امروز کاهشی شد. در مقابل اما شاخص هم‌وزن به‌عنوان نماینده سهام کوچک و متوسط بازار، افزایشی بود و توانست رشد اندکی را ثبت کند. طی روزهای اخیر، نظر معامله‌گران، دوباره به سمت سهم‌های کوچک و متوسط چرخیده و نمادهای شاخص‌ساز نزولی هستند.

به نظر می‌رسد این روزها، اصلی‌ترین استراتژی معامله‌گران، شناسایی و خرید تک‌سهم‌ها در گروه‌های مختلف صنعتی است. در همین حال، مدت‌هاست پول هوشمند و قوی وارد بازار نمی‌شود تا حرکت تازه‌ای را رقم بزند. بر همین اساس، نه تنها بازار در کف کانال دو میلیون واحدی گرفتار شده، بلکه نشانه‌ای هم از رفتارهای توده‌واری معامله‌گران به چشم نمی‌خورد.

عملکرد شاخص‌ها

پایان بورس 16 دی

شاخص کل بورس امروز با افت 1533 واحدی، معادل 0.07 درصد پایین رفت و به سطح دو میلیون و 153 هزار و 701 واحد رسید. شاخص هم‌وزن اما امروز 316 واحد، معادل 0.04 درصد رشد کرد و در سطح 757 هزار و 75 واحدی قرار گرفت.

در آن سوی بازار سهام، شاخص کل فرابورس هم 12 واحد افت کرد و با کاهش 0.05 درصدی، به سطح 26 هزار و 181 هزار واحد رسید.

حجم و ارزش معاملات خرد

حجم معاملات خرد سهام، صندوق‌های سهامی و حق تقدم‌ها امروز به هشت میلیارد و 100 میلیون برگه سهم رسید که با ارزش چهار هزار و 817 میلیارد تومان، انجام شد.

امروز همچنین 214 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. این در حالی بود که صندوق‌های درآمد ثابت هم شاهد خروج 493 میلیارد تومان پول حقیقی بودند. این شرایط، بازیگران بازار سهام را نگران کرده است؛ چرا که پیشتر، خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت با نگاهی خوش‌‎‌بینانه، به معنای ورود پول به سهام ارزیابی می‌شد اما طی روزهای اخیر، تراز پول در هر دو بخش سهام و فیکس اینکام‌ها، منفی بوده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.