کد مطلب: ۹۰۲۵۲۷

سود سهام عدالت به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار واریز شد

سود سهام عدالت به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار واریز شد

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از واریز سود به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار سهام عدالت خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد باغستانی با بیان اینکه فرآیند مرحله دوم واریز سود سهام عدالت به اتمام رسیده است، گفت: در این مرحله به حساب ۴۳ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۲۱۰ سهامدار سود واریز شد.

وی اظهار داشت: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که تاکنون سود به حساب این گروه از سهامداران سهام عدالت واریز نشده است.

باغستانی با بیان اینکه سهامداران نگران دریافت سود سهام عدالت خود نباشند، تصریح کرد: افرادی که سود خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به آدرس Sejam.ir، اطلاعات خود را بروز رسانی کنند تا شرکتسپرده‌گذاری مرکزی در مرحله بعدی سود این افراد را به حسابشان واریز کند.

جزئیات واریز سود به وراث متوفیان سهام عدالت

مدیرعامل سمات درباره واریز سود به وراث متوفیان سهام عدالت گفت: در صورتی که وراث با مراجعه به شعب شرکت‌های کارگزاری و یا بانک های منتخب، مدارک خود را در سامانه میراث ثبت کنند، می‌توانند سود سنوات گذشته را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه وراث متوفیان سهام عدالت تاکنون ۳۶۰ هزار پرونده در سامانه میراث تشکیل داده‌اند، افزود: تعدادی از وراث هنوز در سامانه سجام ثبت نام نکرده‌اند و باید هر چه سریعتر در این سامانه ثبت‌نام کنند تا شرایط برای واریز سود این افراد مهیا شود.

باغستانی در خصوص زمان واریز مرحله بعدی سود سهام عدالت افزود : سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود از شرکت های سرمایه پذیر را انجام خواهند داد که امیدوارم بتوانیم در نخستین فرصت سود این گروه از سهامداران را دریافت و به حساب آنها واریز کنیم.

منبع : سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اعتراض به دولت

    اولا چرا بعضی شرکتهای بورس بعد از یکسال هنوز سود سهامداران عدالت را واریز نکرده اند؟رئیس سازمان بورس چرا به وظیفه اش عمل نمی کند؟وظیفه رئیس بورس اعلام میزان سود سهام عدالت نیست.وظیفه اش گرفتن سود سهامداران از شرکتهای متخلف بورسی است.چرا مسئولان وزارت اقتصاد و سازمان بورس پاسخگوی کاهش سود 45 میلیون نفر سهامدار سهام عدالت نیستند؟
    دوم قرار بود بساط تصمیمات ناگهانی از سر اقتصاد کشور و بورس برداشته شود و قیمتگذاری دستوری در صنایع مختلف متوقف یا کمتر شود.اما باز همان روند سابق دوباره تکرار شده است؟
    سوم قرار بود بورس اولویت اول باشد.چرا بورس شده اولویت آخر؟ چرا سازمان بورس هر هفته یا عرضه اولیه میگذارد تا بورس منفی شود یا هر هفته پذیره نویسی صندوق های بخشی میگذارد یا هر هفته فروش اوراق میگذارد تا بورس منفی بماند؟
    چهارم یک سهامی بنام عرضه اولیه به سهامداران تازه وارد سود می داد.همان هم از سهامداران گرفتن و بیشتر عرضه اولیه های 2 سال اخیر تا قیمت اولیه و برخی از آنها تا 15 درصد زیر قیمت اولیه پایین رفته اند.حتی قیمت بیشتر سهم های بورسی به قیمت سال 1398 پایین برده اند.در حالیکه الان دیگر اسکناس های 1000 و 2000 و 5000 تومانی هم چاپ جدید نمیشود.دیگر شما پول 100 یا 200 یا 500 تومانی در بازار نمی بینید اما قیمت سهام ها را عمدا برده اند روی اون قیمت ها.چرا وزارت اقتصاد و سازمان بورس پاسخگو مردم نیستند؟
    تا وضعیت بورس اینگونه است یک ریال وارد خرید سهام نخواهم کرد.