خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۹۹۶۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال نوری تیر ۱۴۰۳ / رالی ادامه‌دار قیمت سهام نوری

تحلیل تکنیکال نوری تیر 1403 / رالی ادامه‌دار قیمت سهام نوری

بررسی نمودار قیمت سهام پتروشیمی نوری، نشان از رالی صعودی قیمت و وضعیت مطلوب روند آن در بازه بلند‌مدتی دارد. با وجود این، اوضاع برای سهامداران یا نوسان‌گیرانی که نگاه کوتاه‌مدت یا میان‌مدتی دارند، ممکن است کمی متفاوت باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نگاه اولیه به نمودار قیمت سهام پتروشیمی نوری، روند صعودی بلندمدت آن را از ابتدای عرضه تاکنون روایت می‌کند. بر اساس تحرکات قیمت در چارت، نماد نوری در آغاز و ادامه راه از ریزش دسته‌جمعی تابلوهای تالار شیشه‌ای که از تابستان 99 آغاز شد تبعیت چندانی نکرده است.

تحلیل تکنیکال نوری

رالی صعودی ادامه‌دار نوری باعث شد قیمت با عبور از محدوده 13 هزار و 757 تومانی، که به‌ عنوان سقف سال 1402 شناخته می‌شود، در اردیبهشت‌ماه سقف تاریخی تازه‌ای در محدوده 18 هزار و 300 تومانی به ثبت برساند. 

با استفاده از ری‌اکشن ماژوری در این روند صعودی، می‌توان چنگال اندروزی ترسیم و محدوده‌های احتمالی عرضه و تقاضا را پیدا کرد. در حال حاضر پس از به ثبت رسیدن سقف تاریخی در هفته‌های ابتدایی اردیبهشت‌ سال جاری، قیمت سهام پتروشیمی نوری در یک روند اصلاحی قرار گرفته است. از این رو می‌توان بر اساس پیش‌فرض علم تکنیکال و نظم موجود بر اساس قوانین نیوتنی، انتظار تکرار اندازه ری‌اکشن (مینوری) را از اصلاح فعلی داشت. با این حال، سناریوی دیگری نیز می‌تواند در چارت رخ دهد و آن وقوع یک روند رنج در قالب فشردگی قیمت در شمایل کنج بالارونده است. 

ترسیم چنگال اندروز در خلاف جهت روند فعلی (PBML) به سهامداران در راستای کشف محدوده پایانی اصلاح کمک خواهد کرد. از همین رو، می‌توان روی ری‌اکشن ماژوری روند، یک چنگال مدیفای-شیف ترسیم کرد. برخورد قیمت با خط میانی آن و ساخت اکسترمم، راوی پذیرش فرکانس ابزار، به وسیله قیمت است.

در این میان، محدوده 14 هزار و 650 تا 15 هزار و 350، ناحیه تقاضایی‌ است که حد زیان مستحکمی برای سهامداران نوری به شمار می‌رود. در حال حاضر، قیمت در میانه مسیر قرار دارد. به این معنی که سهامداران و حتی نوسان‌گیران میان‌مدتی پتروشیمی نوری، تصمیمی برای اضافه کردن سهام یا فروش آن ندارند. در صورتی که قیمت، مجدداً به محدوده 16 هزار و 320 تومانی برسد (با شرط افزایش حجم و ارزش معاملات در راستای حفظ و از دست‌ نرفتن کف حمایتی 16 هزار و 282 تومانی)، دسته ذکرشده از اهالی این نماد، احتمالاً تصمیم به اضافه کردن حجم بیشتری از سهام نوری به پرتفوی خود خواهند گرفت. قیمت در این سناریو، می‌تواند ابتدا تا سقف قبلی و پس از آن تا موازی بالایی خط میانی پیش خواهد رفت. 

رفتار محافظه‌کارانه در قبال موقعیت فعلی قیمت سهام نوری، صبر برای شکست سقف آخر و پس از آن وارد شدن در پولبک است. 

گفتنی است تحلیل گزارش‌های عملکردی و مالی این شرکت نیز در گزارشی با عنوان «تحلیل بنیادی نماد نوری تیرماه ۱۴۰۳ / کام پتروشیمی نوری شیرین شد» قابل دسترسی و مطالعه است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.