فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۲۳۸

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه، در گفت‌و‌گو با «تجارت‌نیوز» مطرح کرد:

پیش‌ بینی بورس در هفته‌ پیش‌ رو / بازار سهام در فاز انتظار فرو رفته است

پیش‌ بینی بورس در هفته‌ پیش‌ رو / بازار سهام در فاز انتظار فرو رفته است

طی هفته گذشته، بازار سرمایه به دلیل افزایش تنش‌های سیاسی دچار وضعیت نامطلوبی شده است. همچنین دامنه نوسان محدودتر شده و ارزش و حجم معاملات کاهش یافته است. به نظر می‌رسد تا زمانی که چنین وضعیتی ادامه دارد، در بازار تغییری ایجاد نمی‌شود. پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه، در گفت‌و‌گو با تجارت‌نیوز این مساله را تشریح کرد و به پیش بینی وضعیت بورس در هفته پیش رو پرداخت.

به گزارش تجارت نیوز،

بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت، با مشکلات فراوانی روبه‌رو شده بود. افزایش تنش‌های سیاسی باعث شده‌ است بازار به وضعیتی نابسامان و نگران‌کننده دچار شود. چنین شرایطی، به‌وضوح در رفتار و روند بازار نمود یافته و منجر به ایجاد شرایطی غیرقابل پیش‌ بینی و دلسردکننده برای سرمایه‌گذاران شده است.

به نظر می‌رسد ادامه‌ شرایط کنونی و نبود چشم‌انداز روشن برای آینده موجب شده بازار سرمایه در یک وضعیت بی‌ثبات و ناامیدکننده به سر ببرد. در چنین شرایطی، نیاز به بررسی دقیق‌تر و تحلیل‌های عمیق‌تر برای درک بهتر آثار و پیش‌ بینی‌های آینده بیش از پیش احساس می‌شود.

بازار سرمایه در حالت انتظار به سر می‌برد

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه، در تشریح وضعیت هفته گذشته بورس به تجارت‌نیوز گفت: بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت، به دلیل سطح بالای تنش‌ها و درگیری‌ها، دچار وضعیت ناخوشایندی شده است. این تنش‌ها به‌ شکلی خود را در بازار نمایان کرده‌اند که بازار به‌نوعی در حالت انتظار به سر می‌برد؛ انتظاری که به دنبال روشن شدن وضعیت پیش‌ روست.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه صحبت‌های خود به وضعیت سایر بخش‌های اقتصادی در چنین وضعیتی اشاره کرد و گفت: در حالی که سایر بخش‌ها به تعطیلی‌های موقتی سوق پیدا کرده‌اند، بازار سرمایه متاسفانه نه‌تنها از ورود سرمایه‌گذاران محروم است، بلکه شرایط آن نیز به‌هیچ‌‌وجه دلگرم‌کننده و مطلوب به نظر نمی‌رسد.

دامنه نوسان به محدوده‌ای تنگ‌تر کشیده شده است

الیاس کردی توضیح داد: در کنار چنین وضعیتی، دامنه نوسان نیز به محدوده‌ای تنگ‌تر کشیده شده است که به‌طور مستقیم بر ارزش معاملات تاثیر گذاشته و حجم آن را کاهش داده است.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر بازگشت به وضعیت سابق دامنه نوسان مشخص نیست به نظر نمی‌رسد تا زمانی که تنش‌ها به حد قابل قبولی نرسد، دامنه نوسان به شرایط پیشین بازگردد.

این کارشناس سرمایه، شرایط فعلی بازار را به یک دومینو تشبیه کرد و دراین‌باره گفت: ما در این دوران شاهد یک دومینو هستیم که همان‌طور که مشاهده می‌کنید، نتایج آن وضعیت کنونی بازار را به وجود آورده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.