فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۵۶۲

دامنه نوسان معاملات سهام به مثبت و منفی ۲ درصد تغییر کرد

دامنه نوسان معاملات سهام به مثبت و منفی ۲ درصد تغییر کرد

به دنبال آخرین تصمیمات اتخاذ شده از سوی هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، دامنهنوسان معاملات سهام از فردا شنبه ۲۷ مرداد تا پایان روز چهارشنبه ۳۱ مرداد به مثبت و منفی ۲ درصد تغییر می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز،

بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه بود که اسماعیل هنیه به همراه محافظش که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور پزشکیان در تهران حاضر شده بودند، ترور شدند.  

از همان ابتدا رد پای رژیم اشغالگر قدس در این ترور دیده می‌شد و بنابراین همه منتظر پاسخ ایران به ترور مهمان خود در تهران بودند. شرایط مبهم و البته جنگی موجب شد تا روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه بورس ایران سقوط کند. سقوطی که روز شنبه ۱۳ مرداد هم ادامه یافت.  

با بحرانی شدن اوضاع بورس در همان روز شنبه ۱۳ مرداد ماه، سازمان بورس جلسه‌ای را جهت تصمیم گیری درباره وضعیت بورس برگزار کرد. خروجی این جلسه مثل همیشه یک راهکار بود، محدودیت دامنه نوسان.  

مجید عشقی رئیس سازمان بورس بعد از برگزاری این جلسه گفت: به دنبال بررسی‌های انجام شده و دریافت نظرات فعالان بازار و نیز پیشنهاد فرابورس و بورس تهران، دامنه نوسان معاملات سهام از فردا (یکشنبه ۱۴ مرداد) تا پایان هفته به مثبت و منفی یک درصد و معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی به مثبت و منفی دو درصد تغییر می‌کند.

او همچنین اعلام کرد: تصمیمات لازم درخصوص تغییر دامنه نوسان برای هفته آینده نیز با توجه به شرایط اتخاذ خواهد شد.

منبع : نبض بورس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.