کد مطلب: ۸۹۵۰۷۷

گاردین:

رویایی مستقیم در انتظار ایران و آمریکا است

رویایی مستقیم در انتظار ایران و آمریکا است

گاردین نوشت: «در حال حاضر، اگر حوثی‌ها به ایجاد اختلال در مسیر تجارت دریایی ادامه دهند، ایالات متحده در حال برنامه‌ریزی برای حملات بیشتر است، به این امید که در مقطعی، آنها محاسبات هزینه‌ها و منافع خود را تغییر دهند.»

به گزارش تجارت‌نیوز، ساعاتی پس از حملات امریکا و انگلیس به یمن، جولیان بورگر، خبرنگار ارشد گاردین در حوزه خاورمیانه در یادداشتی نوشت: حملات به حوثی‌ها می‌تواند بایدن را به جنگ منطقه‌ای که او می‌خواست از آن اجتناب کند، نزدیک‌تر کند.

زمانی که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده دستور حمله هوایی به اهداف حوثی‌ها در یمن را صادر کرد، گامی بر می‌داشت که اکنون یکی از اهداف اصلی سیاست خاورمیانه‌ای او  یعنی جلوگیری از یک جنگ منطقه‌ای را به خطر می‌اندازد. مقامات ایالات متحده و متحدانش استدلال می کنند که بایدن با انتخاب های متنوعی روبه رو نبوده است و دیپلماسی، کانال‌های پشت پرده، سیگنال‌ها و تهدیدها نتوانستند حملات بی‌امان حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ و خلیج عدن را  متوقف کند. کشتی‌های کانتینری مجبور شده‌اند مسیر خود را در سراسر آفریقا تغییر دهند و هزینه‌های حمل‌ونقل جهانی را افزایش دهند و تهدیدی برای معکوس کردن دستاوردهای دولت بایدن در برابر تورم شوند آنهم درست زمانی که کارزار انتخاباتی مجدد او آغاز می‌شود.

منبع : جماران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.