کد مطلب: ۸۹۸۶۱۴

قمار بزرگ زلنسکی/ قرارداد امنیتی با فرانسه و آلمان اوکراین را نجات خواهد داد؟

قمار بزرگ زلنسکی/ قرارداد امنیتی با فرانسه و آلمان اوکراین را نجات خواهد داد؟

اکوایران: انتظار می‌رود ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه به آلمان و فرانسه سفر کند تا برای کمک‌های نظامی حیاتی و امضای تعهدات امنیتی دوجانبه تلاش کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، سفر زلنسکی در حالی انجام می‌شود که نیروهای کی‌یف در تلاش برای جلوگیری از نزدیک شدن نیروهای روسیه به شهر آودیوکا در شرق این کشور هستند. اوکراین با کمبود نیروی انسانی و ذخایر مهمات مواجه است و کمک‌های نظامی ایالات متحده ماه‌ها به تعویق افتاده است.

این اولین سفر خارجی زلنسکی از زمان جابجایی فرمانده محبوب ارتش و تغییر فرماندهی نظامی خود خواهد بود، یک قمار بزرگ در مقطع دشواری از جنگ که به گفته او برای رویارویی با چالش‌های در حال تغییر میدان جنگ لازم است.

به نظر می‌رسد آلمان و فرانسه آماده تبدیل شدن به دومین و سومین متحد اوکراین هستند که قراردادهای امنیتی دوجانبه‌ای را امضا می‌کنند که شرایطی را برای ادامه حمایت تا رسیدن اوکراین به هدف خود برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو تعیین می‌کند.

جزئیات توافق نامه‌هایی که قرار است با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و اولاف شولتز، صدراعظم آلمان امضا شود، هنوز مشخص نیست، اما کیف گفته است که می‌خواهد از اولین قرارداد امضا شده با بریتانیا در ژانویه به عنوان چارچوب استفاده کند.

لندن گفته است که این توافق به طیف وسیعی از حمایت‌هایی که برای امنیت اوکراین ارائه کرده و به آن‌ها ادامه خواهد داد، رسمیت می‌بخشد. همچنین این تعهد را ایجاد کرده که در صورت مواجه شدن اوکراین با حمله مسلحانه روسیه در آینده، ظرف 24 ساعت با کیف مشورت کند و کمک‌های امنیتی سریع و پایدار ارائه کند.

مقامات فرانسوی جزئیات کمی در مورد توافقنامه دوجانبه بین پاریس و کیف پیش از مراسم امضای قرارداد در کاخ الیزه در پاریس در شامگاه جمعه ارائه کردند. آنها گفتند که این قرارداد شامل عناصر اقتصادی و مالی است و محدود به موارد نظامی نیست.

یک مقام فرانسوی گفت: «منطق پشت آن حمایت از اوکراین در درازمدت است تا تجاوز روسیه را با شکست مواجه کند.»

آنها گفتند که برخی ارقام در این معامله ذکر خواهد شد و کیفیت مواد ارائه شده به اوکراین حداقل به اندازه کمیت آن مهم است.

آلمان شرکای اروپایی و آمریکایی را برای تعهدات سخت‌گیرانه‌تر در مورد تدارکات نظامی برای اوکراین تحت فشار قرار داده است و صدراعظم شولتز به واشنگتن سفر کرده است تا کمک‌های لازم برای نیازهای کیف را تامین کند.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان گفت که کشورش 3.5 میلیارد یورو برای تامین مهمات در سال جاری در نظر گرفته است و در سال 2024 سه تا چهار برابر بیشتر از سال 2023 تحویل خواهد داد.

زلنسکی همچنین قرار بود روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی کند. چندین دیدار دوجانبه در حاشیه کنفرانس، از جمله با کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده، برنامه‌ریزی شده است.

منبع : اکوایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.