کد مطلب: ۹۰۲۱۸۴

فرودگاه بین المللی الحدیده بمباران شد

فرودگاه بین المللی الحدیده بمباران شد

منابع خبری از حمله هوایی آمریکا و انگلیس به فرودگاه بین‌المللی الحدیده یمن خبر دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز، جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی امروز-چهارشنبه- فرودگاه بین‌المللی الحدیده یمن را بمباران کردند و منابع یمنی گزارش دادند که این حمله هوایی طی سه مرحله انجام شده است.

دقایقی پیش نیز شرکت امنیت تجارت دریایی انگلیس«امبری» اعلام کرد: گزارشی درباره شلیک چند موشک در خلیج عدن دریافت کردیم.

این شرکت تأکید کرد: از کشتی‌های موجود در اطراف جزیره سقطری می‌خواهیم تمام تحرکات خود را کاهش دهند.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

علی‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قراردادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آنها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تأکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.