فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۳۱۳

اشتباهات کلامی بی‌پایان بایدن و زیر سوال رفتن هرچه بیشتر توانایی‌های شناختی او

اشتباهات کلامی بی‌پایان بایدن و زیر سوال رفتن هرچه بیشتر توانایی‌های شناختی او

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که به اشتباهات کلامی بی پایانش شهرت یافته است، روز پنجشنبه به وقت محلی باز هم دو بار اشتباهات کلامی داشت؛ یکبار ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را رئیس جمهور پوتین خطاب کرد و بار دیگر کامالا هریس، معاون خود را دونالد ترامپ خطاب کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات آمریکا که از دو هفته پیش و پس از عملکرد بسیار ضعیفش در نخستین مناظره با دونالد ترامپ برای کناره گیری از نامزدی حزب دموکرات تحت فشار بسیار زیادی قرار دارد، عصر پنجشنبه به وقت محلی در کنفرانسی خبری با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، او را «پرزیدنت پوتین» معرفی کرد.

بایدن بسیار سریع متوجه اشتباه خود شد و گفت «پرزیدنت پوتین؟… پرزیدنت زلنسکی. از بس که من در فکر و ذهنم به دنبال شکست پوتین هستم». اما این اشتباه کلامی بایدن که همه حرکاتش این روزها در آستانه انتخابات ۵ نوامبر ریاست جمهوری آمریکا زیر ذره بین رسانه ها و سیاستمداران قرار دارد، در صدر اخبار قرار گرفت و احتمالا فشارها برای کناره گیری او از نامزدی در انتخابات پیش رو افزایش می دهد.

بایدن همچنین پنجشنبه شب به وقت محلی در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا «کامالا هریس» معاونش را جایگزین خودش خواهد کرد به اشتباه معاونش هریس را ترامپ خواند. او در پاسخ به این سوال گفت: «ببینید، اگر فکر نمی‌کردم او واجد شرایط باشد، من معاون رئیس‌جمهور ترامپ را به عنوان معاون رئیس‌جمهور انتخاب نمی‌کردم».

نخستین مناظره جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا با دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا در ۲۷ ژوئن (۷ تیر ۱۴۰۳) برای انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) برگزار شد. بایدن در این مناظره بارها با بیان جملات نامفهوم و نیمه‌تمام و سکوت‌های عجیب، در برابر ترامپ عملا باخت و این نمایش ضعیف بایدن در کنار دیگر خطاهای مکرر او در انظار عمومی، زنگ خطر را برای بسیاری از دموکرات ها و تحلیلگران سیاسی آمریکا به صدا در آورده و خواستار انصراف او از رقابت‌ها شده‌اند.

نانسی پلوسی، رئیس‌ سابق کنگره آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی حاضر به پاسخ به این سوال که آیا به حمایت از بایدن ادامه خواهد داد، نشد اما گفت: «این به رئیس جمهور بستگی دارد که در خصوص نامزدی خود در انتخابات تصمیم بگیرد. همه ما او را تشویق می کنیم که این تصمیم را بگیرد زیرا زمان رو به اتمام است.»

پلوسی افزود: «من فکر می‌کنم حمایت قاطع اعضای گروه دموکرات ها را دارد. او محبوب است، مورد احترام است و مردم از او می‌خواهند که این تصمیم را بگیرد.»

«حکیم جفریس» رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا (دموکرات ها) این هفته در پی شکست جو بایدن رئیس جمهور کنونی دموکرات این کشور در نخستین مناظره با دونالد ترامپ رئیس جمهور جمهوریخواه سابق و رقیب وی در انتخابات ۵ نوامبر (۱۵ آبان) با بزرگترین آزمون خود مواجه است.

بسیاری از همکاران حکیم جفریس معتقدند که رهبر جوان و سیاه‌پوست دموکرات‌های سراسر آمریکا در یک موقعیت حساس قرار دارد: اگر او به حمایت از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ادامه دهد، می‌تواند شورش علیه بایدن را مهار کند. اگر او به بایدن بگوید که حمایت از بین رفته است، از هر نظرسنجی یا ایمیلی برای جمع آوری کمک های مالی کارزار انتخاباتی بایدن تاثیر گذار تر خواهد بود.

دموکرات هایی که هم می‌خواهند بایدن بماند و هم می‌خواهند رئیس‌جمهور آمریکا کناره گیری کند، از جمله آنها که از اینکه بایدن سکوت آنها را دلیلی بر حمایت آنها خواند خشمگین هستند و امیدوار به اقدام جفریس هستند تا همه را متحد کند.

ترامپ از سال ۲۰۱۶ که برای اولین بار به ریاست جمهوری آمریکا رسید، یکی از چهره‌های برجسته حزب جمهوری‌ خواه است که در انتخابات سال ۲۰۲۰ از رقیب دموکرات خود جو بایدن شکست خورد.

آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

۲ نامزد اصلی انتخابات این دوره ریاست جمهوری آمریکا با مشکلات مختلفی مواجه هستند؛ بایدن به دلیل کهولت سن و ناتوانی آشکار جسمی و از سوی دیگر پرونده اتهامی علیه هانتر بایدن پسرش در میان رای دهندگان در حال از دست دادن محبوبیت خود است و دونالد ترامپ نیز هنوز با محکومیت‌های دوران قبلی ریاست جمهوری‌ خود دست‌و پنجه نرم می‌کند.

 

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.