خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۶۰۳

نیوزویک: هریس در صدر گزینه‌های مطرح برای نامزدی دموکرات‌ها قرار دارد

نیوزویک: هریس در صدر گزینه‌های مطرح برای نامزدی دموکرات‌ها قرار دارد

نشریه آمریکایی نیوزویک در گزارشی به نقل از منابع خود، نوشت: کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا در صدر گزینه‌های مطرح و مورد علاقه برای نامزدی رسمی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا است.

به گزارش تجارت‌نیوز، نشریه آمریکایی نیوزویک در گزارشی به نقل از منابع خود، نوشت: کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا در صدر گزینه‌های مطرح و مورد علاقه برای نامزدی رسمی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا است.

در گزارش نیوزویک آمده است: بعد از برگزاری اولین مناظره انتخاباتی میان رئیس جمهور آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده که در تاریخ ۲۷ ژوئن (۷ تیر) برگزار شد، جو بایدن با درخواست‌های متعدد از سوی اعضای برجسته حزب دموکرات از جمله اعضای کنگره برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی مواجه شد و حتی کار به جایی رسید که شخصیت‌هایی مثل جورج کلونی نیز خواستار جایگزینی نامزد دیگری به جای او شدند.

گزارش نیوزویک می‌افزاید: از سوی دیگر بایدن در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلک انترتینمنت که روز چهارشنبه (به وقت محلی) پخش شد، گفت که اگر من یک مشکل پزشکی داشتم و پزشکان متخصص به من توصیه می‌کردند که به دلیل آن مشکل پزشکی مشخص، شرایط حضور در انتخابات ریاست جمهوری را ندارم، امکان تجدید نظر در تصمیم من برای شرکت در دوره دوم ریاست جمهوری آمریکا وجود داشت.

بر اساس گزارش نیوزویک، تنها چند ساعت بعد از این مصاحبه بایدن اعلام شد که آزمایش کرونای او مثبت شده و تا هنگام بهبودی در قرنطینه قرار خواهد گرفت.

کوین اوکانر پزشک معالج رئیس جمهور آمریکا که به ویروس کرونا مبتلا شده است، در این باره اظهار کرد که بایدن علائم خفیف این بیماری را نشان می‌دهد اما علائم حیاتی و دمای بدن او طبیعی است.

در ادامه گزارش این نشریه آمریکایی، آمده است: همین رویدادهای پی در پی و زنجیره وار باعث شده است که به گفته منابع آگاه، اکنون در حالی که تنها ۴۰ درصد احتمال اعلام نام بایدن به عنوان نامزد رسمی حزب دموکرات وجود دارد، این احتمال درباره هریس به ۴۵ درصد برسد.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

دو نامزد اصلی انتخابات این دوره ریاست جمهوری آمریکا با مشکلات مختلفی مواجه هستند؛ بایدن به دلیل کهولت سن و ناتوانی آشکار جسمی و از سوی دیگر پرونده اتهامی علیه هانتر بایدن پسرش در میان رای دهندگان در حال از دست دادن محبوبیت خود است و دونالد ترامپ نیز هنوز با محکومیت‌های دوران قبلی ریاست جمهوری‌ خود دست‌ و پنجه نرم می‌کند.

 

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.