فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۴۸۵

آنکارا: تنها تحریم‌های غرب می‌تواند اسرائیل را وادار به پذیرش آتش‌بس در غزه کند

آنکارا: تنها تحریم‌های غرب می‌تواند اسرائیل را وادار به پذیرش آتش‌بس در غزه کند

وزیر امور خارجه ترکیه خواستار تحریم آمریکا و غرب علیه رژیم صهیونیستی شد و تاکید کرد تنها این تحریم‌ها می‌تواند تل‌آویو را مجبور به پذیرش آتش‌بس در نوار غزه کند.

به گزارش تجارت نیوز،

«هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به ترور و به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و همچنین حملات رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت خاطر نشان کرد: حوادث اخیر در منطقه امکان آتش‌بس در نوار غزه را به تاخیر می‌اندازد.

فیدان در گفت‌وگو با روزنامه دیلی صباح اظهار داشت: اسرائیل حتی یک گام به سوی آتش‌بس بر نخواهد داشت، مگر اینکه بهای آن را بپردازد. این آمریکا و غرب هستند که می‌توانند آن را مجبور به انجام این کار کنند. باید تحریم، محدودیت و اتهامات وجود داشته باشد. در شرایطی که قدرت‌های کنترل کننده نظام جهانی اسرائیل را تحریم نمی‌کنند، اسرائیل تا جایی که می‌تواند، پیش می‌رود.

به گفته او، رویدادهای اخیر، به‌ویژه ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران امکان آتش‌بس در غزه را به تاخیر انداخته است.

وزیر امورخ ارجه ترکیه تاکید کرد: ما دیگر به آتش‌بس نزدیک هم نیستیم. هیچ چیز نمی‌تواند اسرائیل را مجبور به توقف جنگ کند.

او تصریح کرد تنها تحریم‌های غرب و آمریکا علیه اسرائیل می‌تواند آن را مجبور به پذیرش آتش‌بس در غزه کند.

دیپلمات ارشد ترکیه با اشاره به درگیری‌های اخیر میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان افزود: اگر اسرائیل وارد جنگ با حزب‌الله شود، در واقع ایالات متحده نیز درگیر خواهد شد. آن‌ها (آمریکایی‌ها) این را قبل از انتخابات نمی‌خواهند و در عین حال، هیچ کاری برای محدود کردن اسرائیل انجام نمی‌دهند.

فیدان همچنین از راه‌حل ۲دولتی برای مساله فلسطین حمایت کرد و گفت: ما به‌عنوان ترکیه به افکار عمومی جهان توضیح داده‌ایم و می‌گوییم که باید بر اساس ۲ دولت، راه‌حلی پیدا شود.

 

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.