کد مطلب: ۸۹۱۶۴۹

وزیر بهداشت:

بهداشت جهانی گزارشی از ویروس جدید تنفسی اعلام نکرده است

بهداشت جهانی گزارشی از ویروس جدید تنفسی اعلام نکرده است

وزیر بهداشت و درمان و آموزشی پزشکی گفت: سازمان بهداشت جهانی چین را موظف کرده درباره ویروس تنفسی جدید گزارش بدهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بهرام عین‌اللهی با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت (WHO)  از چین خواست تا جزئیات بیشتری درباره شیوع بیماری‌های تنفسی که اخیرا در شمال این کشور گزارش شده است، ارائه کند.

وی در این خصوص گفت: سازمان بهداشت جهانی گزارشی از ویروس تنفسی جدید در چین دریافت نکرده است و  اگر گزارشی از ویروس جدید تنفسی به دست آوریم به مردم اعلام می‌کنیم. 

 بنا به ادعای سازمان جهانی بهداشت، شمال چین از اواسط اکتبر امسال در مقایسه با مدت مشابه در سه سال گذشته، شاهد افزایش بیماری‌های تنفسی «شبیه به آنفلوآنزا» و سویه‌های ذات‌الریه در کودکان بوده است.

 کمیسیون بهداشت ملی چین هفته گذشته از افزایش بیماری‌های تنفسی به‌دلیل رفع محدودیت‌های کووید-۱۹ و گردش بیشتر عوامل شناخته‌شده بیماری‌زا خبر داد. عوامل بیماری‌زایی مانند مایکوپلاسما پنومونیه که موجب آنفلوآنزا و عفونت‌های باکتریایی رایج می‌شود.

با نزدیک شدن به فصل سرما و کاهش دمای هوا در شمال چین، مقام‌های بهداشتی این کشور می‌گویند پکن که در شمال چین واقع شده، «‌به‌طور هم‌زمان شاهد بروز چند عامل بیماری‌زا است.» براساس گزارش‌های محلی، کودکان بسیاری با علائمی همچون التهاب ریه و تب بالا در بیمارستان‌های پکن بستری شدند.

منبع : شرق

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.