کد مطلب: ۸۹۳۲۰۵

سامانه بارشی امروز وارد کشور می‌شود

سامانه بارشی امروز وارد کشور می‌شود

سازمان هواشناسی ضمن اعلام ورود سامانه بارشی به کشور از غرب طی امروز، پیش‌بینی کرد: از شنبه تا دوشنبه در شمال غرب کشور، وزش باد شدید و در برخی نقاط وزش باد بسیار شدید خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز جمعه، اول دی، با ورود سامانه‌ای بارشی در برخی نقاط شمال غرب، غرب دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی، همچنین جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، بارش در مناطق جنوبی گاهی رعد و برق وزش باد شدید موقت و در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای فردا شنبه اعلام کرد: شنبه گستره بارش علاوه بر مناطق ذکر شده در روز قبل مناطقی از نیمه شمالی فارس، جنوب و غرب استان اصفهان را نیز در برخواهد گرفت. علاوه بر این، فردا در برخی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز و نیز شرق و شمال شرق کشور احتمال رخداد بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. فردا همچنین جنوب آذربایجان غربی غرب کردستان شمال شرق خوزستان شرق لرستان کهگیلویه و بویراحمد و نیمه غربی چهار محال بختیاری بارش شدت خواهد داشت.

تشریح وضعیت جوی کشور

هواشناسی در تشریح وضعیت جوی کشور در یکشنبه هفته بعد اعلام کرد: یکشنبه در نوار غربی کشور و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، بارش و وزش باد رخ می‌دهد. در دامنه‌های جنوبی البرز نیز سرعت وزش باد افزایش می‌یابد.

هواشناسی هوای کشور در دوشنبه هفته بعد را اینگونه پیش‌بینی کرد: دوشنبه سامانه بارشی تضعیف شده و در برخی نقاط غرب شمال غرب جنوب غرب ارتفاعات رشته کوه البرز در شرق سواحل دریای خزر و همچنین در برخی نقاط شمال شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد قابل ملاحظه می‌باشد. سه شنبه در غالب مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی تاکید کرد: از شنبه تا دوشنبه در شمال غرب کشور استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و زنجان، وزش باد شدید و در برخی نقاط وزش باد بسیار شدید خواهد بود.

طبق اعلام سازمان هواشناسی، شنبه غرب خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهد بود.

هواشناسی همچنین وضع هوای امروز پایتخت را قسمتی ابری همراه با غبار محلی، در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد پیش بینی کرد. بیشینه دمای امروز پایتخت ۱۳ و کمینه دما ۴ درجه خواهد بود.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.