خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۵۷۴۵

ساخت سد جدید برای تامین آب استان تهران/ نم‌رود به پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصدی رسید

ساخت سد جدید برای تامین آب استان تهران/ نم‌رود به پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصدی رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران بهره‌برداری از سد نم‌رود را با توجه به شرایط خشکسالی‌حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی بدنه این سد به ۹۹ درصد رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بهزاد پارسا  با بیان اینکه سد نم‌رود از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود:  همه توان شرکت آب منطقه‌ای تهران جهت تکمیل هرچه سریع‌تر آب سد به کار گرفته می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران  پیشرفت فیزیکی بدنه سد را  99 درصد عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های مربوط به تکمیل تاسیسات جانبی و جاده‌های جایگزین به طول 18 کیلومتر شامل جاده ارجمند 6 کیلومتر، جاده سلمان 7 کیلومتر و جاده دریابک 5 کیلومتر  در درست تکمیل است.
وی ادامه داد: جا به جایی روستای سله بن در قالب مبادله تفاهم نامه میان شرکت آب منطقه‌ای تهران و بنیاد مسکن و همراهی و همکاری مردم  این روستا در دست اقدام است.
پارسا خاطر‌نشان کرد: با توجه به وضعیت بارش‌های کشور و استان تهران و خشکسالی‌، وجود این منابع می‌تواند در مدیریت منابع و مصارف و عبور از کم آبی نقش مهمی را ایفا کند.
این گزارش حاکی است سد نم‌رود بر روی رودخانه نم‌رود در 18 کیلومتری شمال‌غرب شهرستان فیروزکوه به منظور تأمین بخشی از نیاز آب کشاورزی دشت‌های گرمسار، ایوانکی و چزکین، آب شرب و صنعت شهرستان گرمسار و توابع و همچنین نیاز آبی صنعت شهرستان فیروزکوه در حال احداث است.

 

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.