کد مطلب: ۸۹۹۲۹۸

کاهش نرخ فوتی‌های ناشی از حوادث شغلی در کشور

 کاهش نرخ فوتی‌های ناشی از حوادث شغلی در کشور

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تلاش‌ها و اقدامات صورت‌گرفته در حوزه ایمنی و بهداشت کار، سال گذشته میزان فوتی‌های ناشی از حوادث شغلی در کشور ۱۱درصد کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، مطابق آمار ارائه شده از مرکز برنامه ریزی و اطلاعات راهبردی,براساس آمار سازمان تامین اجتماعی در سال 1401، از کل بیمه شدگان در معرض حادثه شغلی حدود 38734 نفر دچار حادثه شغلی شده اند که این تعداد نسبت به سال 1400، حدود 15.6درصد کاهش یافته است.

ازتعداد38734نفر حادثه شغلی حدود 455مورد آن منجر به فوت و 36 مورد آن منجر به از کار افتادگی کلی شده است. از کل حادثه دیدگان گزارش شده توسط این سازمان 94.8درصد یعنی 36719نفر مرد و 5.2درصد2015نفر زن می باشند.

بیشترین حادثه دیدگان شغلی مربوط به گرو های سنی 39-35ساله و 34-30ساله و به ترتیب با22.0درصد و 20.3 درصد می باشد. به عبارت دیگر 42.3 درصد از کل حادیه دیدگان شغلی مربوط به این دو گروه سنی بوده است. با توجه به زمان وقوع حادثه به ترتیب 66.6درصد 15.8درصد و 17.6درصد از حادیه دیدگان شغلی در هنگام صبح، عصر و شب دچار حادثه شده اند.

علی‌حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزیرکار در آخرین اظهارات خود ازکاهش نرخ فوتی‌های ناشی از حوادث شغلی در کشور خبر داد و گفت: امسال کمیته بازرسی کارگاه‌ها راه‌اندازی شد تا مشکلات در این حوزه و حوادث ناشی از آن کاهش یابد، بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان‌سازی است.

وی اظهار کرد: اقدامات مؤثری در خصوص کاهش حوادث ناشی از کار، گسترش آموزش و رعایت نکات ایمنی در دولت سیزدهم صورت گرفته و منجر به کاهش آمار تلفات و حوادث کار شده است.

رعیتی فرد افزود: در زمان شروع به کار این دولت، آمار فوتی‌های ناشی از کار 800نفر بود که با تلاش انجمن‌های صنفی ایمنی، کارگاه‌های حفاظتی و بازرسان کار، این آمار در پایان سال گذشته به 711نفر رسید که کاهش 11درصدی را نشان می‌دهد.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با توجه به استقرار صنایع مختلف در سواحل مکران، راه‌اندازی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار در این منطقه ضروری و همکاری و پشتیبانی بیشتر در این خصوص مورد تأکید است.

رعیتی‌فرد، داشتن محیط کار سالم و ایمن را یکی از حقوق بنیادین نیروی کار گفت: با اجرای مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی، فضای سالمی برای محیط و نیروی کار فراهم شده و با کمک شرکای اجتماعی و دستگاه‌های مربوط در مسیر کاهش بیماری‌های شغلی گام برداریم.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.