فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۴۵۴۸

اپلیکیشن شاد در پساکرونا چه کرد؟

اپلیکیشن شاد در پساکرونا چه کرد؟

مدیر محصول شاد با اشاره به فعالیت شاد بعد از دوران کرونا گفت: سرویس‌های اپلیکیشن شاد به یک موتور جستجوی امن کودک و نوجوان که مخاطب بتواند با سرچی که انجام می‌دهد نتایجی را متناسب با رده بندی سنی خود و پاسخ‌هایی با امنیت بالا دریافت کند تبدیل شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، خشایار فهیم درباره دستاوردهای کانال شاد در دوره‌ دولت سیزدهم در وزارت آموزش و پرورش گفت: بعد از دوران کرونا و در سال ۱۴۰۲ مسئله مهم این بود که حالا شاد پساکرونا چه صورتی به خود خواهد گرفت؟ در ابتدای کار هدف این بود که ارتباط دوسویه بین معلم و دانش‌آموز به وجود بیاید که بر خط باشد زیرا پیش از این ارتباط از طریق پیام رسان انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه سرویس گفتگوی صوتی که در واقع آبان ماه ۱۴۰۰ رونمایی شد یکی از سرویس‌هایی بود که باعث شد معلم و دانش‌آموز و اعضای گروه بتوانند به صورت برخط با همدیگر در آن واحد گفتگو، تبادل نظر، پرسش و پاسخ داشته باشند و یکی از سرویس‌های پر طرفدار گروه‌های درسی شد افزود: از طرفی بهینه سازی اپلیکیشن برای نابینایان از خدماتی بود که در دی ماه ۱۴۰۰ برای نابینایان خدمت ارزنده‌ای به شمار رفت.

مدیر محصول شاد به سرویس شادبین اشاره کرد و ادامه داد: این سرویس در دی ماه ۱۴۰۰ اضافه شد. سرویس‌های اپلیکیشن شاد به  یک موتور جستجوی امن کودک و نوجوان که مخاطب بتواند با سرچی که انجام می‌دهد نتایجی را متناسب با رده بندی سنی خود و پاسخ‌هایی با امنیت بالا دریافت کند تبدیل شد و خانواده نیز می تواند یک فضای جستجوی امن در اختیار فرزند خود قرار دهد تا در این حوزه جستجو و به نتایج دلخواه خود برسد.

فهیم با بیان اینکه در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ بیشترین پهنای باند اینترنتی شاد تجربه شد گفت: همزمان حدود ۳.۲ میلیون نفر از شاد استفاده می کردند که یکی از تجربه‌های بزرگ در کشور بود.

وی به طراحی سرویس شاد بوم نیز اشاره کرد و افزود: باتوجه به نیاز شکل‌گیری زیست امن کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، طی مصوبه‌ای در شورای عالی فضای مجازی و چارچوبی که آموزش و پرورش تدوین کرد، بخش شادبوم به اپلیکیشن شاد اضافه شد که در آن امکان همکاری بخش خصوصی با مدارس و آموزش و پرورش برای رفع نیازهای مخاطبان با ظرفیت جذاب فراهم شد. همچنین آموزش و پرورش می تواند از ظرفیت‌ها و محصولات بخش خصوصی استفاده و آن را در اختیار مخاطبان قرار دهد و به این روش توانمندسازی در مدارس و مجموعه خدمات آموزش و پرورش اتفاق افتد.

مدیر محصول شاد با بیان اینکه بحث سرویس مدیریت یادگیری یا ال ام اس کمک کرد مدارس و معلم‌ها در کلاس‌ بتوانند تکالیف، آزمون‌ها و فعالیت‌های کلاسی ثبت شده را در فضای مجازی و در خارج از مدرسه به تعامل بگذارند و با بچه‌ها مدیریت کنند ادامه داد: این سرویس یکی از سرویس‌های مهم در مدیریت یادگیری کلاس درس برای معلمان بود که به مرور تقویت خواهد شد.

فهیم با بیان اینکه VOD متنوع‌ترین زیست عموم آموزش ویدیویی کشور است که شرکت‌های مختلف ویدئوهای آموزشی خود را به اشتراک گذاشته و بچه‌ها به صورت رایگان از این فیلم‌ها استفاده می کنند و نیاز به خرید اشتراک ندارند عنوان کرد: تنها فرق آن با شاد پایه این است که مصرف ترافیک در آن رایگان نیست.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از صدها رویداد در شاد برگزار شده است افزود: توجه به ساحت‌های پرورشی در کنار آموزشی از طریق رویدادها، بخش‌های فیلم و سریال و سرگرمی، بازی‌هایی که در اختیار بچه‌ها قرار گرفته به نوعی توجه ویژه به بخش پرورشی و تربیتی کارهای آموزش و پرورش را نشان می‌دهد.

مدیر محصول شاد یکی از نکات بسیار مهم در این سال‌ها را توجه به امنیت اطلاعات و کاربران در شبکه شاد دانست که کارهای مختلفی برای آن انجام شده و سرویس‌های مختلفی از جمله هوش مصنوعی برای این حوزه توسعه یافته است و در این خصوص گفت: با کمک هوش مصنوعی در شاد امنیت برای بچه‌ها افزایش یافته و این از مسائلی بود که بسیار در فضای مجازی اهمیت داشت و حجم شکایت‌ها و چالش‌هایی که وجود داشته به شدت کاهش پیدا کرده است.

فهیم اظهار امیدواری کرد با خدمات و سرویس‌های ارائه شده به رشد و توسعه انسانی نسل بعد و نهایتا کشوری آبادتر و بهتر در کنار همدیگر کمک شود.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.