خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۴۵۸

هشدار هواشناسی مازندران به ناپایدار جوی مناطق ساحلی خزر

هشدار هواشناسی مازندران به ناپایدار جوی مناطق ساحلی خزر

هواشناسی مازندران اعلام کرد که با عبور امواج کم دامنه از تراز مبانی جو و شمالی شدن جریان هوا، دریای خزر با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان از صبح روز دوشنبه تا شامگاه روز چهارشنبه هفته جاری را ناامن اعلام کرده است.

هواشناسی مازندران اعلام کرد که با عبور امواج کم دامنه از تراز مبانی جو و شمالی شدن جریان هوا، دریای خزر با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد نیز تا ۱۱ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا ۱.۳ متری می‌شود و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های سبک و تفریحی، احتمال اخلال در فعالیت‌های صیادی را نیز به همراه خواهد داشت.

هواشناسی در اخطاریه سطح زرد خود، شنا، قایقرانی و فعالیت‌های تفریحی و گردشگری را در طی این مدت ممنوع و اعلام کرد که فعالیت‌های صیادی نیز در طی این مدت توصیه نمی‌شود.

فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران طی امروز دوشنبه تا روز سه شنبه صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر و شب با افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد، روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و روز پنجشنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما و در ساعات بعدازظهر و شب با افزایش ابر و در ارتفاعات نیمه غربی با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است.

شرایط جوی مازندران در آخرین روز هفته جاری جمعه تا روز شنبه آینده نیز نیمه ابری در برخی ساعات ابری، با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که ساری و جویبار با ثبت دمای ۳۳ و آلاشت با ۱۹.۷ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییری نخواهد داشت.

 

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.