خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۴۸۶

این ۱۲ استان منتظر باران باشند؛ دمای پایتخت به ۳۸ درجه می‌ رسد

این 12 استان منتظر باران باشند؛ دمای پایتخت به 38 درجه می‌ رسد

سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز (سه شنبه، دوم مرداد) رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در مناطقی از تهران و ۱۱ استان دیگر رخ می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز (سه‌شنبه) در برخی نقاط شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی به ویژه در ساعات بعد از ظهر، رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد تگرگ رخ می‌دهد.

این شرایط چهارشنبه در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و گلستان رخ خواهد داد.

پنجشنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، نیمه شمالی خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، افزایش ابر و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید موقت پیش بینی می‌شود. در این روز در غرب سواحل دریای خزر بارش شدت خواهد داشت.

آسمان صاف و جوی پایدار از جمعه در اغلب مناطق کشور

جمعه و شنبه در اغلب مناطق کشور جوی پایدار و آسمانی صاف پیش بینی می‌شود و فقط طی این مدت به ویژه در ساعات بعد از ظهر در نوار شمالی کشور، رشد ابر و بارش پراکنده را خواهیم داشت.

همچنین امروز و فردا در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شمال و شرق هرمزگان، رشد ابر همرفتی، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ رخ خواهد داد.

شایان ذکر است که طی پنج روز آینده در شرق، شمال شرق، جنوب شرق کشور و بخش‌هایی از مرکز کشور از جمله استان‌های سمنان، یزد، قم، مرکزی، اصفهان، دامنه های جنوبی البرز در تهران، البرز و قزوین و در جنوب غرب کشور به‌ویژه در ایلام، خوزستان و بوشهر، در بعضی ساعات وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

از آخر هفته تا اواسط هفته آینده روند تدریجی افزایش دما به ویژه در مناطق مرکزی کشور و دامنه های جنوبی البرز مرکزی دور از انتظار نیست.

پنجشنبه دریای خزر و از بعد از ظهر سه شنبه تا پنجشنبه مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم است.

آسمان امروز تهران صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و گاهی افزایش باد همراه است. بیشینه دمای امروز پایتخت ۳۸ و کمینه دمای آن ۲۴ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.