فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۹۵۳

تکمیل فروش بلیط پرواز‌های اربعین تا پایان هفته

تکمیل فروش بلیط پرواز‌های اربعین تا پایان هفته

همزمان با آغاز فروش بلیت پرواز‌های اربعین بررسی‌ها حاکی از عدم عرضه بلیت نجف توسط تمامی شرکت‌های هواپیمایی بوده است.

به گزارش تجارت نیوز،

 از روز گذشته پیش فروش بلیت پروازهای اربعین آغاز شده است اما بررسی ها حاکی از آن است که مسافران اربعین موفق به خرید بلیت پروازهای نجف نشده اند. این در حالی است که از یک ماه گذشته اطلاع رسانی ها مبنی بر پیش فروش بلیت پروازهای اربعین صورت گرفته بود.

به گفته اظهری یکی از مسافران اربعین از صبح  اول وقت روز ۱۳ مرداد در تمامی سایت های شرکت های هواپیمایی به دنبال بلیت نجف در اواخر مرداد و شهریور ماه بودم اما بعد از گذشت چندین ساعت نتوانستم بلیتی برای  این بازه زمانی پیدا کنم این در حالی است که از چندین روز گذشته راس خبرهای اربعین مربوط به پیش فروش بلیت اربعین بوده است‌.

فروش بلیت پروازهای اربعین به صورت پلکانی آغاز می‌شود

در ادامه هم جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از ۱۳ مرداد پیش فروش بلیت پروازهای اربعین به صورت پلکانی و به مرور در روزهای مختلف انجام می شود گفت: هیچ یک از شرکت های هواپیمایی حق گران فروشی و فروش بلیت پروازها را به صورت چارتری ندارد. بررسی و نظارت ها در ایام اربعین به صورت کامل انجام می‌شود و اجازه تخلف و گران فروشی به شرکت های هواپیمایی داخلی داده نخواهد شد.

 یازرلو  با بیان اینکه مقرر شد که نرخ‌های مصوب بلیت پرواز‌ها بر روی سایت شرکت‌های هواپیمایی و سایت‌های معتبر اعلام عمومی شود و تمامی شرکت های هواپیمایی  موظف به رعایت نرخ‌های مصوب هستند گفت: در صورتی که‌ در حوزه نمایش عرضه و فروش بلیت اقدامی خارج از نرخ‌های مصوب تعیین شده انجام شود،  شرکت های هواپیمایی و یا آژانس  ها تحت عنوان گران‌فروشی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد، زائران هم می‌توانند از طریق سامانه حقوق مسافر این سازمان شکایت خود را ثبت کنند تا به آن رسیدگی شود. گشت‌های حضوری و برخط ۲۴ ساعته برای رصد نرخ بلیت اعلامی از سوی شرکت‌های هواپیمایی و سایت‌ها راه اندازی شده است.

فروش بلیت  پروازهای اربعین  به مرور تا هفته آینده تکمیل می شود

همچینن مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه پیش فروش بلیت های اربعین از ۱۳ مرداد تنها توسط دو شرکت‌ هواپیمایی ایران ایرتور و زاگرس آغاز شده است گفت: سایر ایرلاین ها در تلاش هستند که بتوانند مجوز های لازم را برای فروش بلیت پروازهای اربعین دریافت کنند. همچنین شرکت های هواپیمایی باید ناوگان مورد نیاز را برای این ایام تامین و اورهال کنند.

وی افزود: برای ایام اربعین امسال ۲هزار پرواز رفت و برگشت و تقریبا ۴۰۰ هزار صندلی در نظر گرفته شده است که باید ۱۸ شرکت هواپیمایی بتوانند در این بخش برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند. تا پایان هفته به مرور تمامی شرکت های هواپیمایی بلیت های خود را در سایت های فروش عرضه می کنند اما مسافران توجه کنند که این پیش فروش به صورت یکپارچه نخواهد بود و تا پایان اتمام عملیات اربعین به ویژه برای برگشت زائران برنامه ریزی لازم صورت گرفته است. به مسافران توصیه می شود که بلیت پروازها را به صورت رفت و برگشت خریداری کنند اما هیچ یک از شرکت های هواپیمایی حق ندارند بلیتی را به صورت اجباری به مسافران بفروشند.

فروش بلیت پروازهای اربعین از سه مرجع اصلی معتبر 

همچنین امروز صدیق نیا رئیس گروه نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشور در یک برنامه تلویزیونی  با بیان اینکه برای مدیریت عرضه بلیت در حوزه اربعین از ۱۳ مرداد عرضه بلیت‌ها را به صورت پلکانی شرکت‌های هواپیمایی آغاز کرده اند گفت: فروش بلیت برای ایام اربعین برای بازه زمانی ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور است و با توجه به آنکه هنوز تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی در مرحله آماده سازی ناوگان خود هستند به محض آماده سازی ناوگان اقدام به عرضه بلیت‌های خود در سه درگاه مشخص شده می‌کنند.

وی اظهار کرد: عرضه بلیت هواپیما به صورت پلکانی بوده وشرکت‌های هواپیمایی بعد از مشخص شدن روند ناوگانی خود به مرور به سیستم فروش بلیت ملحق شده و تا اوایل هفته آینده تمامی شرکت‌های هواپیمایی به مرحله عرضه بلیت هواپیما ملحق خواهند شد. درگاه‌های مجازی که برای فروش بلیت اعلام شده سایت رسمی شرکت‌های هواپیمایی، دفاتر فروشی که شرکت‌های هواپیمایی مشخص کرده و درگاه‌های OTA است که به زودی اسامی این سایت‌های رسمی فروش بلیت را اعلام خواهیم کرد.

براساس این گزارش نرخ بلیتی که سازمان هواپیمایی کشوری  برای  ایام اربعین امسال مصوب کرده  در مسیر یک طرفه از استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و برعکس حداکثر ۶ میلیون تومان و بهای بلیت یک طرفه از تهران و سایر استان‌های کشور به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس، حداکثر پنج میلیون تومان تعیین شده است.

در عملیات اربعین امسال تلاش شده است که پرواز‌ها از ۲۶ فرودگاه به مقاصد مورد نظر انجام شود و با طرف عراقی مذاکراتی انجام شده است. همچنین طبق هماهنگی با فرودگاه‌ها و شرکت‌های هندلینگ داخلی تسهیلاتی برای زائران در نظر گرفته شده است که به عنوان مثال می‌توان به پارکینگ رایگان در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و افزایش مجوز‌ها با توجه به میزان استقبال از پرواز‌ها اشاره کرد.

حال با توجه به افزایش دمای هوا و کمبود بلیت سایر ناوگان از جمله اتوبوس و قطار  بسیاری از مسافران تمایل دارند که از ناوگان هوایی و پرواز  نجف استفاده کنند  بنابراین امیدواریم روند فروش بلیت پروازهای اربعین تا هفته آینده بهبود پیدا کند و مسافران راحت تر بتوانند بلیت خریداری کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.