فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۱۵۰

مومیایی جیغ زن چیست؟

مومیایی جیغ زن چیست؟

زن جیغ‌زن بیش از سه هزار سال پیش در مقبره سنموت، از معماران سلطنتی دوران حتشپسوت از سلسله هجدهم پادشاهی مصر به خاک سپرده شد. مقبره سنموت شامل فضای مجزایی برای مادر و سایر بستگانش بود و در سال ۱۹۳۵ کشف شد.

به گزارش تجارت نیوز،

صورت یک مومیایی مصر باستان که دهانش کاملا باز مانده، امکان دارد نتیجه‌ی مرگی بسیار دردناک بوده باشد که ظاهرا به قفل‌شدن صورت درحال جیغ‌زدن منجر شده است. نام مومیایی مشخص نیست، اما حالت چهره‌اش موجب شده به «مومیایی جیغ‌زن» معروف شود. درحالی‌که پژوهش‌های گذشته این حالت چهره را نتیجه‌ی فرایند ضعیف مومیایی دانسته بودند، پژوهش جدیدی نشان می‌دهد این‌طور نبوده است.

سحر سلیم، رادیولوژیست از دانشگاه قاهره و سامیه المرغانی، انسان‌شناس از وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر بار دیگر مومیایی اسرارآمیز را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که تدفین او بسیار مجلل بوده است و بعید به ‌نظر می‌رسد فرایند مومیایی‌کردن توسط افرادی انجام شده باشد که در مومیایی کردن تخصص بالایی نداشتند.

سلیم توضیح می‌دهد: «او با مواد گران‌قیمت و وارداتی مومیایی شده بود. این موضوع و همچنین این مورد که ظاهر مومیایی به خوبی حفظ شده، با این باور رایج در تضاد است که ناتوانی در بیرون‌کشیدن اعضای درونی بدن او به معنای فرایند ضعیف مومیایی بوده است.»

منبع : زومیت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.