فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۰۴۷

آمادگی سه دانشگاه بزرگ برای پذیرش بدون کنکور مدال آوران المپیک

آمادگی سه دانشگاه بزرگ برای پذیرش بدون کنکور مدال آوران المپیک

پس از دانشگاه تهران، دو دانشگاه بزرگ دیگر اعم از دانشگاه شهید بهشتی و الزهرا اعلام کردند مدال آوران ران المپیک را بدون کنکور پذیرش می کنند.

به گزارش تجارت نیوز،

پس از آنکه مبینا نعمت‌زاده دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس درخواست پذیرش بدون کنکور در یکی از دانشگاه های کشور را از رییس جمهور نمود دانشگاه تهران بلافاصله اعلام کرد آماده پذیرش بدون آزمون این مدال آور کشور را دارد.

سید محمد مقیمی تاکید کرد: در پی درخواست خانم نعمت‌زاده برای پذیرش بدون کنکور، دانشگاه تهران از پذیرش این فرزند متعهد و اخلاق‌مدار ایران استقبال می‌کند.

رئیس دانشگاه تهران افزود: بررسی لازم از نظر مقررات آموزشی وزارت علوم برای پذیرش بدون کنکور مدال‌آوران صورت گرفت و قوانین اجازه پذیرش بدون کنکور این افتخار تکواندوی ایران را می‌دهد.

نعمت‌زاده که دومین مدال تاریخ زنان ایران در بازی‌های المپیک را به دست آورده، گفته است: از رئیس جمهور درخواست می‌کنم من را در دانشگاه قبول کنند چون به خاطر المپیک نتوانستم کنکور بدهم. درسم هم خوب است اما به خاطر المپیک نتوانستم کنکور بدهم.

پس از رییس دانشگاه تهران، آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد کلیه مدال آوران آسیایی، جهانی و المپیک می‌توانند بدون کنکور، در دانشگاه شهید بهشتی تحصیل کنند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اعلام این خبر افزود: پذیرش قهرمانان، بدون کنکور در دانشگاه با هدف حمایت از قهرمانان ورزشی مدال‌آور در رویدادهای مهم ورزشی صورت می‌گیرد. همچنین با ایجاد انگیزه و شوق، گام مهمی برای تشویق جوانان برای حضور در عرصه‌های مختلف ورزش و ورزش قهرمانی می‌شود.

آقامیری با تاکید بر ارتقاء جایگاه ورزش در دانشگاه تاکید کرد: حضور قهرمانان مدال آور جهانی در دانشگاه می‌تواند موجب افزایش سطح کمی و کیفی ورزش در دانشگاه شود و انگیزه مضاعفی برای سایر دانشجویان برای انجام فعالیت‌های ورزشی باشد.

در ادامه ناظم بکائی رئیس دانشگاه الزهرا (س) نیز ضمن عرض تبریک به مناسبت درخشش دختران ایران زمین در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس بویژه کسب مدال توسط مبینا نعمت زاده و ناهید کیانی قهرمانان سرافراز تیم ملی تکواندوی جمهوری اسلامی ایران اعلام داشت با عنایت به ماموریت دانشگاه الزهرا(س) به عنوان نماد آموزش عالی بانوان ایران و لزوم اجرای این مهم؛ این دانشگاه هم چون سنوات گذشته همه بانوان مدال آور المپیک و سایر مسابقات جهانی را جهت ادامه تحصیل بدون آزمون در رشته های دانشکده علوم ورزشی خود می پذیرد. با آرزوی موفقیت برای تمامی ورزشکاران ایران بزرگ.

در این رابطه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور نیز تاکید کرد؛ عبدالرسول پورعباس با تبریک افتخارآفرینی و کسب مدال توسط مبینا نعمت زاده، دختر سرفراز و قهرمان ایران اسلامی و محمدهادی ساروی و امین میرزازاده پهلوانان بااخلاق و جسور کشورمان تأکید کرد: بر اساس مصوبه جلسه ۱۰۶ مورخ ۱۲ اسفند ۱۳۶۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمامی قهرمانان ورزشی دارای مدال طلا، نقره و برنز مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی می‌توانند بدون شرکت در آزمون در رشته علوم ورزشی ادامه تحصیل دهند و این عزیزان باید درخواست خود را از طریق کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه نمایند.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در پایان با آرزوی موفقیت و سرافرازی برای سایر ورزشکاران کاروان جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، خاطرنشان کرد: قهرمانان ایران اسلامی برای آمادگی شرکت در مسابقات مدت زیادی در اردوهای آمادگی به سر می‌برند و با تمهیدات پیش بینی شده امکان ادامه تحصیل این عزیزان که در رشته‌های مختلف ورزشی افتخارآفرینی می‌کنند فراهم شده است. 

مبینا نعمت‌زاده، نماینده وزن ۴۹- کیلوگرم کشورمان که با دو پیروزی و یک شکست به دیدار رده‌بندی رقابت‌های تکواندوی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس راه یافته بود، با برتری مقابل رقیب عربستانی خود در دیدار رده‌بندی، موفق به کسب مدال برنز شد.

منبع : ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.