فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۲۳۰

چطور ملک بهزیستی اصفهان به دادگستری رسید؟

چطور ملک بهزیستی اصفهان به دادگستری رسید؟

مدیرکل بهزیستی‌ اصفهان گفت: ما با واگذاری ملک ۵ هزار متری به دادگستری مخالف بودیم و مخالفت خود را صراحتا اعلام کردیم اما تصمیم را آقایانی که اختیار داشتند اتخاذ کردند.

به گزارش تجارت نیوز،

ناصر چاووشی گفت: ما در مقابل واگذاری ملک ۵ هزار متری تحت تملک بهزیستی به دادگستری‌ مقاومت کردیم، استدلال آوردیم و نیازهازهای‌مان‌ را مطرح کردیم اما در نهایت دادگستری و مقام اجرایی استان به این جمع‌بندی رسیدند که نیاز در دادگستری بیشتر و واجب‌تر از بهزیستی است و گفتند شما به‌عنوان بهزیستی به دادگستری حق بدهید.

وی ادامه داد: ما از این فرآیند رضایت نداشتیم. من با آن مخالفت و در جلسات صراحتا موضع‌گیری کردم که گاهی حتی باعث دل‌خوری اعضای جلسه شد.

چاووشی در توضیح شرح اقدامات حقوقی یا رسانه‌ای بهزیستی‌ اصفهان برای پیشگیری از واگذاری ملک مذکور، اظهار داشت: ما با دفتر حقوقی سازمان بهزیستی کشور مکاتبه کردیم. آنها هم مخالف واگذاری ملک بودند، شفاها هم گفتند اما در مخالفت با این موضوع هنوز از طرف بهزیستی کشور چیزی به ما ابلاغ نشده است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در پاسخ به علت عدم پاسخگویی کتبی و موضع‌گیری بهزیستی کشور در این خصوص گفت: حالا اینکه پاسخی از طرف بهزیستی‌ کشور به ما ابلاغ شده یا نشده بحث دیگری است. چون به‌ ما گفتند ما اختیار قانونی داریم و منتظر تصمیم سازمان بهزیستی نیستیم‌.

وی ادامه داد: به ما گفتند شورای برنامه‌ریزی استان این اختیار را دارد که در مورد تمامی ظرفیت‌های موجود در سطح استان تصمیم‌گیری کند و با صلاح‌دید و تشخیص خود ملک را به دستگاه‌هایی که احیاناً نیاز دارند واگذار کند.

این مسئول در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه شورای برنامه‌ریزی را امضا کرده یا نه، گفت: به هر حال طرف حساب ما دستگاه‌های حاکمیتی هستند و جزئیات مباحث خصوصاً جلسه شورای برنامه‌ریزی استان طبقه‌بندی و محرمانه است.

چاووشی در پاسخ به اینکه در این مدت با اینکه برای قبول واگذاری ملک تحت فشارهای زیاد قرار داشتید چرا از جامعه‌ هدف یا ابزار رسانه برای دفاع از حقوق معلولین کمک نگرفتید، گفت: قرار نیست در هر مقطعی ما هر موضوعی را رسانه‌ای کنیم. ما با استدلال موضوع را پیگیری کردیم و تا جلسه آخر امید داشتیم بتوانیم اعضا را قانع کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه از دادن اطلاعات معذور است و تنها کلیات‌ را می‌تواند بگوید، اظهار داشت: ملک ۵ هزار متری تصاحب شده توسط دادگستری اصفهان پیش از انقلاب و قبل از تأسیس بهزیستی برای ارائه خدمت به نیازمندان و جامعه هدف بهزیستی اهدا شده بود. بعد از انقلاب هم همین کاربری را داشته تا اینکه در سال ۱۳۸۰ این فضا به‌عنوان‌ دانشگاه علوم بهزیستی شعبه اصفهان‌ مورد استفاده قرار گرفت و بسیاری از کارکنان فعلی بهزیستی فارغ‌التحصیلان همین دانشگاه هستند.

وی ادامه داد: بعدها این دانشگاه به مرکز علمی کاربردی بهزیستی تبدیل شد اما در سال ۱۳۹۸ که مقرر شد مراکز علمی کاربردی تعطیل شدند این مرکز هم تعطیل شد.

به گفته چاووشی‌ در ادامه تعطیلی مرکز علمی کاربردی، بهزیستی بر اساس مستندات قانونی که می‌تواند طبق آن‌ اماکنی که را در برخی مقاطع زمانی‌ به آن نیاز ندارد را واگذار کند و اجاره بدهد این مرکز نیز به یک مجموعه آموزشی غیرانتفاعی اجاره داده‌ شد و در همان مقطع فرزندان خود بهزیستی هم از خدمات این مرکز آموزشی استفاده می‌کردند.

این مسئول بیان کرد: از سال ۱۴۰۲ ما نسبت به تربیت و فراگیری تخصص‌های مورد نیاز جامعه هدف بهزیستی و ارتقای دانش مددکاران، تعدادی از مربیان و پرسنل شاغل در مراکز زیر مجموعه‌ بهزیستی‌ احساس نیاز کردیم برای همین اجاره این ملک‌ را با هدف تأسیس یک دانشکده توانبخشی تمدید نکردیم.

چاووشی اضافه کرد: مجوز تأسیس دانشکده توانبخشی را از بهزیستی‌ کشور گرفتیم و با دانشگاه آزاد اصفهان برای تحقق این هدف وارد مذاکره شدیم تا رشته‌های مورد نیاز ما توسط این دانشگاه راه‌اندازی شود.

وی شرح داد: فرآیند اداری این تصمیم که یک تعامل بین دستگاهی بود و برای اینکه ملک مذکور به‌عنوان یک ملک دولتی به‌منظور آموزش در اختیار دانشگاه قرار بگیرد باید از طریق سازمان مدیریت استان طی می‌شد، این فرآیند در تیر ماه در حال انجام بود و نمایندگان دادگستری هم در جلسه حضور داشتند.

مدیرکل بهزیستی اصفهان افزود: ساختمان پس از طرح مشخصات در جلسه بسیار مورد توجه نمایندگان دادگستری‌ قرار گرفت و از آنجا که دادگستری نیازمند توسعه شعب قضایی خود بود این‌ ملک را با نگاه خدمت‌رسانی به مردم مناسب کار خود دید.

چاووشی اظهار کرد: در ادامه دادگستری فرآیند اداری را طی کرد و با رایزنی‌های خود علیرغم مخالفت ما که می‌خواستیم این ساختمان در راستای رسالت و مأموریت‌های بهزیستی به کارگیری شود، از طریق مصوبه کارگروه ساماندهی اماکن و فضای اداری که ذیل شورای برنامه‌ریزی استان قرار دارد توانست آن را در اختیار بگیرد.

منبع : خبر آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.