فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۴۸۴

زوج های جوان در ماه چقدر باید قسط وام ازدواج و مسکن بدهند؟

زوج های جوان در ماه چقدر باید قسط وام ازدواج و مسکن بدهند؟

قسط وام ازدواج ۱۴۰۳، برای یک زوج در کمترین حالت ماهی پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. همین زوج اگر در تهران سراغ وام خرید مسکن برود باید ماهی ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قسط بدهد و دریافت وام ودیعه مسکن، توانایی پرداخت اقساط ماهیانه پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی را طلب می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز،

 وام ازدواج ۱۰ساله پرداخت می‌شود و دریافت‌کنندگان باید تا ۱۲۰ ماه قسط بدهند. بازپرداخت وام خرید مسکن ۱۲ ساله است و برای برگرداندن وام ودیعه مسکن بانک‌ها پنج سال مهلت در نظر گرفته‌اند. وام فرزندآوری را دست‌کم باید ظرف سه سال برگرداند و کسی که موفق به دریافت وام خوداشتغالی شده تا هفت ساله قسط پرداخت می‌کند. سرتان گیج رفت نه؟ حق دارید، خلاصی از دست قسط بانک در بهترین حالت برای زوج‌های جوان پنج سال و حداکثر ۱۲ سال طول می‌کشد. آن‌ها باید دست‌کم ماهی پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قسط بدهند و اقساط وام ازدواج و وام خرید مسکن، روی هم ماهی ۲۶ میلیون تومان خواهد بود.

وام ازدواج؛ ۵.۵ میلیون تا ۱۰ سال

وام ازدواج ۱۴۰۳ به زوج‌های جوان که بعد از یک فروردین ۱۳۹۹ عقد کرده‌اند تعلق می‌گیرد. ثبت‌نام وام ازدواج در سامانه بانک مرکزی انجام می‌شود و به هر کدام از متقاضیان نفری ۳۰۰ میلیون تعلق می‌گیرد. وام ازدواج یک زوج در حالت عادی روی‌هم به ۶۰۰ میلیون می‌رسد، اما اگر عروس زیر ۲۳ و داماد زیر ۲۵ سال سن داشته باشند، وام ازدواج هرکدام آن‌ها ۳۵۰ میلیون و مجموع آن ۷۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

وام ازدواج با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود و بازپرداخت آن ۱۲۰ ماه زمان می‌برد. اقساط وام ازدواج ۳۰۰ میلیون‌تومانی، ماهی دو میلیون و ۷۲۸ هزار تومان به‌اضافه کارمزد‌هایی است که سالی یک‌بار پرداخت می‌شود. اقساط وام ازدواج ۳۵۰ میلیونی، ماهی سه میلیون و ۱۸۲ هزار تومان برآورد می‌شود.

قسط وام ازدواج ۱۴۰۳، تا ۱۰ سال برای زوج‌های جوان در بهترین حالت به ماهی پنج میلیون و ۴۵۶ هزار تومان می‌رسد و اگر وام ۳۵۰ میلیونی، گرفته باشند باید ماهی شش میلیون و ۶۳۴ هزار تومان قسط بدهند. در ماه‌هایی که موعد پرداخت کارمزد سالیانه فرا رسیده، اقساط سنگین‌تر خواهد شد. در اولین ماه عروس و داماد باید دوتایی ۲۴ میلیون قسط بدهند.

قسط وام خرید مسکن؛ ۲۱ میلیون تا ۱۲ سال

وام خرید مسکن برای زوج‌های ساکن تهران به حداکثر ۹۶۰ میلیون تومان می‌رسد. برای دریافت سقف وام خرید مسکن، باید درخواست پرداخت دو تا وام ۴۰۰ میلیونی و یک وام جعاله ۱۶۰ میلیونی ارائه دهید. در مراکز استان و شهر‌های کوچک با جمعیت زیر ۲۰۰ هزار نفر، سقف وام خرید خانه متأهل‌ها به ترتیب ۶۴۰ و ۴۸۰ میلیون تومان است، ولی ۱۶۰ میلیون وام جعاله را در تمام شهر‌ها می‌توان درخواست کرد.

نرخ سود وام خرید مسکن از محل اوراق تسهیلات در مناطق شهری به طور معمول ۲۲.۵ درصد است و متقاضی ۱۲ سال معادل ۱۴۴ ماه برای بازپرداخت وام مهلت خواهد داشت.

قسط وام خرید مسکن ۸۰۰ میلیونی زوج‌های ساکن تهران، به‌تن‌هایی و بدون احتساب قسط وام جعاله، ماهی ۱۶ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان است. زوج‌های ساکن شهر‌های بزرگ و مراکز استان‌ها بعد از دریافت وام ۶۴۰ میلیون‌تومانی باید ماهی ۱۲ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان قسط بدهند.

قسط وام خرید مسکن برای زوج‌های ساکن شهر‌های کوچک که دوتایی با هم ۴۸۰ میلیون تومان گرفته‌اند، ماهیانه ۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان است.

پرداخت اقساط وام خرید مسکن به شکل پلکانی هم امکان‌پذیر است. با این کار شما به‌عنوان یک زوج ساکن تهران و دریافت‌کننده تسهیلات ۸۰۰ میلیون‌تومانی، در سال اول ماهی ۱۴ میلیون و ۶۳۵ هزار تومان به بانک پرداخت می‌کنید. رقم اقساط در سال‌های بعدی با قدم‌های سه، پنج و ۹ درصدی افزایش پیدا می‌کند. انتخاب روش پلکانی با مدل رشد ۹ درصدی کمک می‌کند، قسط وام مسکن پرداختی همین زوج از حدود ۱۲ میلیون شروع شده و پس در سال آخر به ماهی ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برسد.

پرداخت پلکانی اقساط وام مسکن، این مزیت را دارد که باتوجه‌به روند تورم هر سال فشار پرداخت اقساط بر متقاضیان کاهش پیدا می‌کند.

قسط وام تعمیرات مسکن، جدا از وام خرید مسکن محاسبه می‌شود و مهلت بازپرداخت آن پنج‌ساله است. با احتساب نرخ سود سالیانه هر متقاضی باید ماهی چهار میلیون و ۴۶۴ هزار تومان بابت دریافت وام تعمیرات مسکن به بانک پول بدهد. اگر ساکن تهران باشید و با همسرتان وام خرید مسکن و تسهیلات جعاله را با هم بگیرد، تا پنج سال به پرداخت ماهی ۲۰ میلیون و ۵۷۴ هزار تومان قسط محکوم خواهید شد و پس از آن رقم اقساط وام خرید مسکن به ۱۶ میلیون و ۱۱۴ هزار تومان می‌رسد.

[زندگی در باتلاق بدهی؛ از وام ازدواج تا تسهیلات خرید مسکن] قسط وام ازدواج ۱۴۰۳، تا ۱۰ سال برای زوج‌های جوان در بهترین حالت به ماهی پنج میلیون و ۴۵۶ هزار تومان می‌رسد

قسط وام ودیعه مسکن؛ پنج میلیون تا پنج سال

وام ودیعه مسکن در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان، در سایر شهر‌های کشور ۱۰۰ میلیون تومان و در روستا‌ها ۴۰ میلیون تومان است.

ثبت‌نام وام ودیعه مسکن به شکل آنلاین انجام می‌شود و مستأجران می‌توانند تا سقف ۷۰ درصد رقم اجاره‌بهای واحد مسکونی خود وام بگیرند. سود وام ودیعه مسکن ۱۸ درصد است و مستأجران پنج سال برای بازپرداخت وام فرصت دارند. درخواست متقاضیانی پذیرفته می‌شود که حداقل پنج سال در شهری زندگی کرده باشند. فرد باید متأهل یا از نظر معیار‌های قانونی سرپرست خانوار شناخته شود.

وام ودیعه مسکن برای کسانی که از اول فروردین ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم شده‌اند، تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

اقساط وام ودیعه مسکن بسته به محل سکونت متقاضی محاسبه می‌شود. قسط وام ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیونی تهرانی‌ها به مدت پنج سال ماهی پنج میلیون و ۷۸ هزار و ۶۸۵ تومان است. مبلغ وام ودیعه مسکن در مراکز استان و شهر‌های بزرگ ۱۵۰ میلیون خواهد بود و متقاضیان باید ماهی سه میلیون و ۸۰۹ هزار تومان قسط بدهند.

وام ودیعه مسکن شهر‌های کوچک ۱۰۰ میلیون است و متقاضیان باید تا به‌مدت ۱۲۰ ماه، دو میلیون و ۵۴۰ هزار تومان قسط بدهند. قسط وام ودیعه مسکن روستایی با مبلغ ۴۰ میلیون تومان نیز ماهی یک میلیون و ۱۵ هزار تومان برآورد می‌شود.

وام خوداشتغالی؛ ۲.۱ میلیون تا هفت سال

وام مشاغل خانگی به‌صورت فردی، ۱۵۰ میلیون تومان است و صاحبان کسب‌وکار‌های بزرگ به‌شرط عبور از هفت‌خان ثبت‌نام و ارائه طرح‌های توجیهی برای ایجاد اشتغال تا کف ۴۰ نفر، وام خوداشتغالی به ارزش چهار میلیاردتومانی دریافت می‌کنند.

وام مشاغل خانگی ۱۴۰۳، به کسانی پرداخت می‌شود که در رشته خود مهارت داشته باشند و گواهی آن را هنگام درخواست وام، در سامانه بارگذاری کنند. دریافت وام خوداشتغالی دوندگی زیاد دارد و باید مدام پیگیرش باشید. متقاضی وام خوداشتغالی، باید در محل راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی، اقامت داشته باشد و پیش‌ازاین، از هیچ نهادی، وام خوداشتغالی، دریافت نکرده باشد. همچنین، محل اقامت او باید برای کسب‌وکار خانگی که قصد راه‌اندازی آن را دارد مناسب باشد و ایجاد آزار و اذیت، برای همسایگان نکند.

بازپرداخت وام خوداشتغالی هفت‌ساله با سود چهار درصد انجام می‌شود و اگر کسی مثلاً فقط ۱۵۰ میلیون تومان دریافت بگیرد باید ماهی دو میلیون و ۵۰ هزار تومان قسط بدهد.

وام فرزندآوری؛ ۱.۲ میلیون تا سه سال

مبلغ وام فرزندآوری حداقل ۴۰ میلیون تومان برای فرزند اول است و برای تولد فرزند دوم، سوم و چهارم به شکل پلکانی ارتقا پیدا می‌کند. اگر برای فرزند اول اقدام می‌کنید می‌توانید ۴۰ میلیون وام با دوره بازپرداخت سه‌ساله بگیرید. وام فرزند دوم ۸۰ میلیون و دوره بازپرداخت چهار‌ساله خواهد بود. پس از تولد فرزند سوم خانواده رقم وام به ۱۲۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت پنج‌ساله می‌رسد.

وام فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و دوره بازپرداخت آن شش سال است. رقم تسهیلات فرزندآوری برای نوزاد پنجم خانواده و بیشتر از آن معادل ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود و به پدر برای بازپرداخت وام هفت سال فرصت می‌دهند.

قسط وام فرزندآوری برای متقاضی که بابت فرزند اول دنبال دریافت تسهیلات است، تقریباً ماهی یک میلیون و ۲۱۲ هزار تومان است. متقاضی باید تا ۳۶ ماه قسط بدهد. وام فرزندآوری برای فرزند دوم از ۴۰ به ۸۰ میلیون تومان تبدیل می‌شود و مهلت بازپرداخت اقساط، به‌جای ۳۶ به ۴۸ ماه می‌رسد. مبلغ اقساط وام فرزندآوری در این حالت ماهی یک میلیون و ۸۱۸ هزار تومان است.

وام فرزندآوری برای کسانی که صاحب فرزند سوم شده‌اند، به ۱۲۰ میلیون تومان می‌رسد که با توجه باتوجه‌به ساله برای برگرداندن پول و کارمزد چهاردرصدی، قسط وام فرزندآوری در این حالت ماهی دو میلیون و ۱۸۱ هزار تومان محاسبه می‌شود.

قسط وام فرزندآوری برای تولد فرزند چهارم ماهی دو میلیون و ۲۷۲ هزار تومان است و متقاضی باید به مدت ۷۲ ماه یعنی تا شش سال قسط بدهد. وام فرزندآوری برای تولد فرزند پنجم به بعد تا ۲۰۰ میلیون تومان محاسبه شده است و به متقاضی ۸۴ ماه معادل هفت سال برای برگرداندن پول وقت می‌دهند. قسط وام فرزندآوری در این حالت ماهی دو میلیون و ۵۹۷ هزار تومان خواهد بود.

منبع : فرارو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.