فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۵۰۶

جانبازان چه خودروهایی می‌ توانند وارد کنند؟

جانبازان چه خودروهایی می‌ توانند وارد کنند؟

سامانه خودروی جانبازان برای انتخاب یک محصول خارجی و شرکت وارد کننده به مدت 10 روز بازگشایی شد.

به گزارش تجارت نیوز،

بنیاد شهید و امور ایثارگران  اسامی حدود ۳۰ هزار نفر از مشمولان واردات خودروی خارجی بدون سود بازرگانی،  را به وزارت صمت ارسال کرده است .

طبق مقررات وزارت صمت دولت سیزدهم، تنها جانبازان می توانند خودروهای لوکس وارد کنند با این حال هر جانبازی قادر به ورود محصولات لوکس نیست.

بطوریکه جانبازان 50 درصد، جانبازان 70 درصد عادی و همچنین جانبازان 70 درصد ویژه در لیستی با خودروهای مشخص ، می توانند خودرو وارد کنند.

جانبازان 50  تا 69 درصد تا سقف 25 هزار یورو می توانند نسبت به واردات خودرو اقدام کنند که در لیست این گروه، خودروهایی همچون تویوتا کمری 2000، فیات تیپوسدان 1600 ، هوندا ZRV ، رنو کولئوس ،نیسان آلتیما XL وایکس تریل S قرار دارد.

اما جانبازان 70 درصد عادی قادر به ورود خودرهای خارجی تا سقف قیمت 30هزار یورو هستند که خودروهایی همچون بی ام i 116 (mid-option)،

مرسدس بنز A180 سدان  2024و A180 هاچبک و همچنین فولکس واگن تیگوان و گلف و نیسان ایکس تریل و آلتیما در لیست محصولات مجاز این گروه از جانبازان است.

اما خودروهای واردات جانبازان 70 درصد ویژه یعنی دو پا یا دو دست قطع از مچ و یا قطع نخاع ، می توانند تا سقف 35 هزار یورو خودرو وارد کنند که در لیست محصولات وارداتی این گروه نیز خودروهای تویوتا راوفور هبیرید ، کمری هیبرید ، بی ام و 318 سدان ، بی ام و X1 sDrive 20i و همچنین مدل دیگر 220 گرن کوپه دیده می شود همچنین این گروه می توانند سه مدل مرسدس بنز B200 ، C180  CLA180 وارد کنند.

منبع : دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.