کد مطلب: ۸۹۳۳۹۵

ایران تا ۳۰ سال آینده به پایان برداشت گاز می‌رسد

ایران تا 30 سال آینده به پایان برداشت گاز می‌رسد

مدیرعامل اسبق پتروشیمی جم در این باره گفت: ایران تا ۳۰ سال آینده به پایان برداشت گاز خواهد رسید و دیگر گازی برای برداشت وجود نخواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، ایران با بحران کمبود انرژی دست و پنجه نرم می‌کند. مسئولان کمبود انرژی را ناترازی می‌دانند اما کارشناسان معتقدند که ناترازی واژه درستی درباره‌ی وضعیت فعلی انرژی به‌ویژه در حوزه گاز، برق و بنزین نیست.  

مدیرعامل اسبق پتروشیمی جم در این باره گفت: ایران تا ۳۰ سال آینده به پایان برداشت گاز خواهد رسید و دیگر گازی برای برداشت وجود نخواهد داشت.

حسین میرافضلی در ادامه افزود: مسابقه‌ی بسیار خطرناکی که میان ایران و قطر و برخی از کشورهای برای برداشت از میادین مشترک به وجود آمده، قطعا به زیان آن کشورها خواهد بود.

وی تصریح کرد: به ازای یک درصد افزایش ظرفیت تولید میادین نفتی در شرایط فعلی و با این قیمت نفت، نزدیک به ۸۰ میلیارد دلار درآمد بیشتر برای کشور حاصل خواهد شد.

مدیرعامل اسبق پتروشیمی جم با اشاره به اینکه  یک و نیم میلیون کیلومتر در دنیا شبکه گازرسانی وجود دارد که ۴۳۰ هزار کیلومتر آن متعلق به ایران است، گفت: نباید دولت اجازه بدهد که هیچ نیروگاه با سوخت فسیلی در نقاط خارج از سواحل کشور احداث شود.

میرافضلی ادامه داد: گاز CO2 خروجی دودکش نیروگاه‌ها را باید جمع‌آوری و به میادین نفت و گاز تزریق کنیم، اگر مشکل کمبود گاز حل نشود، در سال‌ آینده ۶ میلیارد دلار زیان به صنایع سنگین ایران وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکل صنعت پتروشیمی حدود ۱۰ درصد از گاز کشور را مصرف می‌کنند اما اولین جایی که برای قطع گاز به سراغ آن می‌رویم، صنعت پتروشیمی است، گفت: اگر ظرفیت‌های کشور را فعال کنیم، ایران می‌تواند به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان برق در جهان تبدیل خواهد شد.ایران در نقشه مزیت‌های انرژی خورشیدی، جزو قوی‌ترین کشورهای دنیاست.

منبع : انرژی پرس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.