کد مطلب: ۸۹۸۶۶۸

قیمت هفتگی نفت بیش از یک درصد افزایش یافت

قیمت هفتگی نفت بیش از یک درصد افزایش یافت

قیمت نفت تحت تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، معاملات روز جمعه را با ۰.۷۴ افزایش به پایان برد و رشد هفتگی بیش از یک درصدی را به ثبت رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بهای معاملات نفت برنت با ۶۱ سنت معادل ۰.۷۴ درصد افزایش، در ۸۳ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۱۶ سنت معادل ۱.۴۹ درصد افزایش، در ۷۹ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه بسته شد. قرارداد آوریل این شاخص، با ۸۷ سنت افزایش، ۷۸ دلار و ۴۶ سنت معامله شد.

قیمت نفت برنت برای کل هفته، بیش از یک درصد و شاخص نفت آمریکا، حدود ۳ درصد افزایش یافت.

جیوانی استاونوو، تحلیلگر موسسه یو بی اس گفت: واکنش بازار نفت به اخبار خاورمیانه، ملایم بود. بازار نفت همچنان شاهد تداوم عرضه نفت و اختلالات اندک بوده است.

اما تهدیدها در دریای سرخ پس از اصابت یک موشک از یمن به نفتکش هندی حامل نفت خام، ادامه یافت.

چشم‌انداز بازار نفت در روزهای آینده 

در این بین، در بحبوحه افزایش شدید هزینه‌های خدمات در آمریکا که می‌تواند نگرانی‌های تورمی را تشدید کند، آمار رسمی نشان داد قیمت‌های تولیدکننده این کشور در ژانویه، بیش از حد انتظار افزایش یافت. با این حال، رکود در خرده فروشی، این امیدواری را برانگیخت که فدرال رزرو، به زودی کاهش نرخ بهره را آغاز می‌کند و این امر می‌تواند از تقاضا برای نفت حمایت کند.

هیرویوکی کیکوکاوا، رئیس شرکت ان اس تردینگ گفت: امیدها برای کاهش نرخ بهره در آمریکا، روز پنج شنبه از قیمت‌ها حمایت کرد اما سرمایه‌گذاران اکنون در حال تنظیم قراردادهای خود در آستانه تعطیلات آخر هفته طولانی در آمریکا هستند.

آژانس بین‌المللی انرژی پنج شنبه گذشته، اعلام کرد روند رشد تقاضا برای نفت، آهسته شده و پیش‌بینی خود از میزان رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۴ را پایین برد. گزارش این آژانس برخلاف دیدگاه مثبت اوپک از دورنمای تقاضا برای نفت بود.

این آژانس انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت در سال میلادی جاری، به میزان ۱.۲۲ میلیون بشکه در روز رشد کند که نصف رشد تقاضا در سال میلادی گذشته است. در مقابل، اوپک همچنان به پیش‌بینی خوش‌بینانه خود از رشد تقاضا برای نفت به میزان ۲.۲۵ میلیون بشکه در روز پایبند مانده است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته گذشته، تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز طبیعی را برای دومین هفته در سه هفته گذشته، کاهش دادند.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.