کد مطلب: ۸۹۸۹۱۰

تعطیلی بازار آمریکا قیمت نفت را کاهشی کرد

تعطیلی بازار آمریکا قیمت نفت را کاهشی کرد

قیمت نفت در آغاز معاملات روز دوشنبه با اظهارات مقام‌های ارشد فدرال رزرو که سیگنال صبر را برای هرگونه کاهش نرخ بهره در ماه‌های آینده داده‌‌اند، کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، بهای معاملات آتی هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 58 سنت یا 0.69 درصد کاهش به 82.89 دلار رسید. قهر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 35 سنت یا 0.44 درصد کاهش 78.84 دلار معامله شده است.

پس از بازگشت چین از تعطیلات یک هفته‌ای سال نو، بازارها هنوز مسیر تقاضای نفت این کشور را مشاهده نکرده‌اند، این در حالی است که تعطیلی روز رئیس‌جمهور در ایالات متحده، تجارت را نسبتا آرام نگه داشته است.

روند نزولی بازار نفت با سیگنال‌های فدرال رزرو

پس از انتشار داده‌های ناامید کننده اقتصادی در ایالات متحده (که نشان دهنده افزایش قیمت‌ها و کاهش فروش خرده‌فروشی و تولید کارخانه‌ها بوده است) سیاست‌گذاران فدرال رزرو در اظهاراتی، سیگنال صبر را برای هرگونه کاهش نرخ بهره در ماه‌های آینده داده‌‌اند نرخ‌های بالاتر هزینه خرید نفت را بالا می‌برد و روند نزولی بازار را فراهم می‌کند.

در آخر هفته، تنش در خاورمیانه ادامه یافت زیرا حملات اسرائیل دومین بیمارستان بزرگ نوار غزه را از کار انداخت و حوثی‌ها در یمن مسئولیت حمله به یک نفتکش هندی را بر عهده گرفتند.

تحلیلگران ANZ Research در یادداشت مشتری گفتند، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) قادر خواهد بود «بیشترین سطح اختلال در عرضه جهانی نفت» را پوشش دهد، زیرا ظرفیت مازاد آن به بالاترین حد در هشت سال گذشته یعنی 6.4 میلیون بشکه در روز رسیده است.

دیپلمات‌ها گفتند شورای امنیت سازمان ملل احتمالاً روز سه‌شنبه در مورد تلاش الجزایر برای درخواست برقراری آتش‌بس فوری بشردوستانه در نوار غزه رای خواهد داد و ایالات متحده اعلام کرده است که آن را وتو خواهد کرد.

در اروپا، روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که کنترل کامل شهر آودیوکا در اوکراین را در بزرگترین دستاورد خود در 9 ماه گذشته را در دست گرفته است. این اتفاق چند روز قبل از دومین سالگرد حمله روسیه به اوکراین رخ داده است.

هنوز مشخص نیست که آیا مرگ الکسی ناوالنی، برجسته‌ترین مخالف ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ، موجب تحریم‌های جدیدی علیه مسکو، دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان می‌شود یا خیر.

منبع : بازار نفت گاز پتروشیمی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.