خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۰۵۴

برق ۶۵ اداره پرمصرف شهر تهران قطع شد

برق ۶۵ اداره پرمصرف شهر تهران قطع شد

با افزایش بی سابقه مصرف برق، طی روز چهارشنبه (۲۰ تیرماه) برق ۶۵ مشترک اداری پرمصرف شهر تهران به دلیل خودداری از کاهش مصرف برق، قطع شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد که به دنبال عبور مصرف برق کشور از تراز ۷۷ هزار مگاوات و با توجه به اخطارهای قبلی داده شده، ضمن قدردانی از مشترکان اداری که با همراهی و همکاری خود با این شرکت و اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق و استفاده از مولدهای خودتامین، امکان حفظ پایداری شبکه را فراهم کرده‌اند با هدف تداوم این پایداری، امروز چهارشنبه؛ ۲۰ تیرماه؛ ۶۵ مشترک اداری شهر تهران که به مصوبه ابلاغی هیأت دولت در خصوص لزوم کاهش حداقل ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری و ۶۰ درصدی در ساعات غیراداری توجهی نکرده‌اند مشمول قطع برق شدند.

این شرکت ضمن قدردانی از شهروندان تهرانی و اداراتی که با همکاری خود امکان توزیع عادلانه انرژی در شرایط پرباری شبکه را فراهم کرده‌اند از مشترکان خانگی و تجاری شهر تهران درخواست کرد با حداکثر صرفه‌جویی و خودداری از استفاده از وسایل برقی پرمصرف در بازه‌های زمانی اوج بار به ویژه ساعات ۱۱ تا ۱۷ به خادمان خود در تأمین برق مورد نیاز همه هموطنان کمک کنند.

شایان ذکر است مشترکان اداری در صورت خودداری از همکاری، علاوه بر قطع برق به استانداری تهران نیز معرفی خواهند شد.

کامبیز ناظریان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در این خصوص گفت: با همکاری ادارات، کاهش بار شبکه به میزان ۱۳۰ مگاوات میسر شده و انتظار می‌رود تمامی مشترکان اداری استفاده از مولدهای برق را به منظور کاهش مصرف برق مطابق با ابلاغیه هیئت وزیران را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ خاطرنشان کرد: از مجموع نیاز مصرف ساعات اوج مصرف شهر تهران با رقمی معادل ۵ هزار و ۲۲۰ مگاوات طی امروز، حدود ۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات مربوط به سامانه‌های سرمایشی است.

ناظریان تصریح کرد: همراهی مشترکان مولفه‌ای مهم در مدیریت پایداری شبکه برق است؛ استفاده از دور کند کولرهای آبی و تنظیم دمای سامانه‌های سرمایشی بر روی دمای آسایش ۲۴ و ۲۵ درجه در کاهش بار شبکه در ساعات اوج بار مؤثر خواهد بود.

وی گفت: یک میلیون مشترک خانگی در تهران بر روی قبوض خود پاداش صرفه‌جویی دریافت کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تعداد مشترکان مشمول پاداش به دو برابر افزایش پیدا کند.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.