فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۴۰۷

تولید نفت لیبی به دلیل درگیری های سیاسی کاهش یافت

تولید نفت لیبی به دلیل درگیری های سیاسی کاهش یافت

بیش از نیمی از تولید نفت لیبی یعنی حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز در روز پنجشنبه کاهش یافته و صادرات این کشور از بسیاری بنادر هم به خاطر درگیری‌های سیاسی متوقف شده است.

به گزارش تجارت نیوز،

بیش از نیمی از تولید نفت لیبی یعنی حدود 700 هزار بشکه در روز در روز پنجشنبه کاهش یافته و صادرات این کشور از بسیاری بنادر هم به خاطر درگیری‌های سیاسی متوقف شده است. این نگرانی وجود دارد که اختلاف بین گروه‌های مختلف سیاسی بر سر بانک مرکزی و درآمد نفتی به صلح نسبی 4 ساله در این کشور پایان دهد.

شرکت ملی نفت لیبی که منابع نفتی این کشور را تحت کنترل دارد در روز پنجشنبه اعلام کرد متوسط تولید نفت این کشور در روز چهارشنبه بیست و هشتم ماه اوت به 591024 بشکه رسیده است. لیبی در ماه گذشته میلادی حدود 1.18 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد. بسته شدن میادین نفتی 1504733 بشکه از تولید نفت لیبی را طی سه روز گذشت تحت تاثیر قرار داده که حدود 120 میلیون دلار ارزش داشته است.

بحران به وجود آمده بر سر کنترل بانک مرکزی لیبی خطر بی‌ثباتی در این کشور را افزایش داده است. بنادر منطقه نفت خیز هلال نفتی لیبی که طبرق در شرق تا السدره در غرب را در بر می‌گیرد، در روز پنجشنبه صادرات را متوقف کردند.

تولید در میادین نفتی تحت کنترل شرکت نفت واحه که یکی از شعبه‌های شرکت نفت ملی لیبی است هم تا 150 هزار بشکه در روز کاهش یافته است. تولید در میادین نفتی شراره، سریر، امل و نافوره هم پایین آمده یا متوقف شده است.

بدین ترتیب 700 هزار بشکه در روز از تولید نفت لیبی متوقف شده است. این کشور در ماه ژوئیه 1.18 میلیون بشکه در روز تولید داشت. راپیدان انرژی تخمین می‌زند کاهش تولید لیبی به 900 هزار تا یک میلیون بشکه در روز برسد و چندین هفته هم ادامه داشته باشد.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.