کد مطلب: ۸۹۵۶۷۶

ترکیه: ایران، عراق و پاکستان را به خویشتن داری دعوت می‌کنیم

ترکیه: ایران، عراق و پاکستان را به خویشتن داری دعوت می‌کنیم

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای سه کشور ایران، پاکستان و عراق را به خویشتن‌داری فراخواند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در پی حملات اخیر ایران به مقر تروریست‌ها در عراق و پاکستان و نیز حمله پاکستان به نقطه مرزی در جنوب شرق ایران، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای گفت: کشورهای دوست و برادر ایران، عراق و پاکستان را به آرامش و خویشتن‌داری دعوت می‌کنیم.

در همین راستا، «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه تصریح کرد: ما آماده‌ایم تا در کاهش تنش میان ایران و پاکستان به ایفای نقش بپردازیم.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز به نقل از یک منبع دیپلمات ترکیه‌ای از رایزنی تلفنی فیدان با همتایان خود در ایران و پاکستان خبر داد و در این گفت‌وگوها خواستار کاهش تنش فوری شد.

ارتش پاکستان امروز پنجشنبه ضمن اشاره به روابط برادری ایران و پاکستان و تاکید بر گفت‌وگو و همکاری درخصوص مسئله تروریسم، خبر داد حملاتی را علیه گروه‌های «ارتش آزادی‌بخش بلوچستان» و «جبهه آزادی‌بخش بلوچستان» انجام داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله پاکستان به نقطه‌ مرزی در سیستان و بلوچستان را محکوم کرد و گفت کاردار سفارت این کشور در تهران در حال احضار به وزارت امور خارجه است.

اخیرا نیر ایران در دفاع از امنیت ملی خود، پایگاه موساد اسرائیل در اقلیم کردستان عراق را هدف حمله قرار داد.

وزیر خارجه ترکیه در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: اینکه اسرائیل حملات خود را با دلایل امنیتی توجیه کند به هیچ وجه قابل قبول نیست.

فیدان تاکید کرد: فلسطینی‌ها حق دارند که کشور مستقل خود را تشکیل دهند و ما باید نسل‌کشی را متوقف کنیم.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.