فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۳۲۳

ردپای جنایات اسرائیل از بیروت تا تهران

ردپای جنایات اسرائیل از بیروت تا تهران

طی چند روز اخیر شاهد سه اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در سه نقطه از منطقه از بندر الحدیده گرفته تا بیروت و بامداد امروز تهران، بودیم.

به گزارش تجارت نیوز،

طی چند روز اخیر شاهد سه اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در سه نقطه از منطقه از بندر الحدیده گرفته تا بیروت و بامداد امروز تهران، شاهد جنایات رژیم صهیونیستی بودیم.

این سه حادثه با یک رخداد دیگر هم همزمانی دارند و آن سفر بنیامین نتانیاهو به واشنگتن بود که اولین سفر او بعد از شکست فضاحت بار اسرائیل در طوفان الاقصی و پیامدهای پس از آن محسوب شد.

بر کسی پوشیده نیست که اسرائیل بدون هماهنگی و حتی کمک آمریکا دست به هیچ یک از اقدامات جنایتکارانه خود نزده و نخواهد زد.

اما شدت گرفتن این اقدامات در این مقطع زمانی نشان می‌دهد که نتانیاهو که پایان کار سیاسی خود را چیزی شبیه به حتمی یافته و صرفا در حال به تاخیر انداختن حتی الامکان آن است، با جو بایدن که تنها چند ماهی تا رسیدن به خط پایان حیات سیاسی‌اش باقی نمانده در رابطه با رسیدن به آخرین اهداف شان با یکدیگر به توافق رسیدند.

بی تردید ثبت دستیابی به یک توافق یا حداقل پایان جنگ در نوار غزه یکی از مهم‌‌ترین رؤیاهای بایدن برای واپسین روزهای ریاست جمهوری‌اش محسوب می‌شود.

از سوی دیگر نتانیاهو هم در سایه تظاهرات خیابانی مستمر که خواهان سرنگونی او است، تشکیل کمیته‌های تحقیق مربوط به شکست 7  اکتبر 2023 اسرائیل از حماس و حتمی بودن مقصر بودن او در این شکست و پرونده‌های فسادی که در دادگاه‌های اسرائیل دارد، هم تاریخ مصرف سیاسی خود را در آستانه پایان دیده است و به دنبال ثبت حداکثر دست آوردها برای دوره پسا جنگ و جمع آوری برگ‌های برنده برای دوره محاکمه و بازخواست خویش است، تا در صورت پذیرش طرح بایدن برای توقف جنگ، عقب نشینی از اهداف اعلام شده جنگ به شکل آبرومندانه ای صورت بگیرد.

شاید همین نیازهای متقابل بود که باعث شد، نتانیاهو دست آخر اجازه حضور در دفتر بیضوی کاخ سفید را پس از مطرود شدن چندین ماهه از آن پیدا کند.

فشارهای بایدن بر نتانیاهو برای رسیدن به توافق آتش بس جهت ثبت آن در لیست دست آوردهای رئیس جمهور آمریکا در پایان دوره سیاسی‌اش امر پنهانی نبود اما ظاهرا آنچه که در خفا بین دو طرف بر سر آن به توافق رسیده شد، باز شدن دست نتانیاهو برای گسترش جنایت و تروریسم در منطقه برای ثبت این دست آوردها بود.

این مسئله حتی مورد توجه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هم قرار گرفته و پیش از غائله سقوط موشک در مجدل الشمس نسبت به آن هشدار داده بود.

سوای ویرانی اکثر قریب به اتفاق تاسیسات بندر الحدیده، حمله به دو پایتخت مقاومت در کمتر از 24 ساعت، نشان می‌دهد که نتانیاهو به هر شکل ممکن به دنبال جمع آوری امتیاز برای خود پیش از بسته شدن پنجره فرصت باقی مانده ریاست جمهوری بایدن برای حیات سیاسی خویش است و به عنوان یک پاکباخته قمار کردن بر سر سرنوشت اسرائیل هم امری قابل توجیه است.

شرایط امروز منطقه در نقطه‌ای فراتر از لبه پرتگاه جنگ قرار گرفته است، شرایطی که حداقل طی 10 ماه گذشته از جنگ غزه حتی در روزهای آماده سازی برای ضربه موشکی ایران به اسرائیل هم  بی سابقه بوده است.

نتانیاهو که نتوانست هیچ دست آوردی از ویرانه‌های غزه برای خود کسب کند، ، به صرافت جستجوی این دست آورد در پایتخت‌های مقاومت افتاده است، حتی اگر این کار به بهای ویرانی رژیم اسرائیل تمام شود.

جنگ یک شوخی نیست اما ظاهرا نتانیاهو تصمیم گرفته است اگر او نخست وزیر اسرائیل نماند، اسرائیل را یک ویرانه تحویل دهد.

به هر شکل ساعات آینده سمت و سوی این سرنوشت را برای اسرائیل مشخص خواهد کرد.

منبع : اعتماد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.