کد مطلب: ۹۰۰۵۷۵

مشارکت پایین مشهدی‌ها در انتخابات؛ ۹۲۸ هزار نفر از ۲ میلیون و پانصد نفر!

مشارکت پایین مشهدی‌ها در انتخابات؛ ۹۲۸ هزار نفر از ۲ میلیون و پانصد نفر!

به گفته فرماندار مشهد، بیش از ۴۰ درصد جمعیت واجد شرایط رای دادن شهرستان مشهد در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند.​

به گزارش تجارت‌نیوز، محسن داوری فرماندار مشهد گفت: بیش از ۴۰ درصد جمعیت واجد شرایط رای دادن شهرستان مشهد در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند.

 محسن داوری در نخستین ساعات بامداد روز شنبه افزود: تعداد آرای ماخوذه حوزه انتخابیه مشهد و کلات ۹۲۸ هزار و ۱۴۷ رای بوده است و همچنین آرای ماخوذه شهرستان مشهد با احتساب بخش احمد آباد و رضویه ۹۶۷ هزار و ۷۴۷ رای بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به تعداد واجدان شرایط، مشارکت بیش از ۴۰ درصدی در انتخابات شهرستان مشهد رخ داده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای گزینش ۲۴ نماینده خراسان رضوی در مجالس مزبور، همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح ۱۱ اسفند همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد و تا ساعت ۲۴ ادامه داشت.

چهار میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در خراسان رضوی واجد شرایط رای دادن بودند که از این تعداد، ۲۵۰ هزار نفر برای نخستین بار امکان حضور در صحنه انتخابات و مشارکت سیاسی را داشتند.

خراسان رضوی ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد که برای مجلس شورای اسلامی ۸۱۵ نفر و برای مجلس خبرگان رهبری هشت نامزد در عرصه رقابت حضور داشتند.

همچنین این استان دارای چهار هزار و ۶۲۷ شعبه اخذ رای بود و در مجموع ۸۰ هزار نفر مدیریت و نظارت بر این انتخابات در این شعب را بر عهده داشتند.

گفتنی است که مردم حوزه انتخابیه مشهد و کلات پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد و در مجموع ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر در حوزه انتخابیه مشهد و کلات واجد شرایط رای دادن هستند.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.