کد مطلب: ۹۰۰۸۹۹

نتیجه انتخابات باید آلارم‌های خطر را در ذهن مسوولان به صدا درآورد

نتیجه انتخابات باید آلارم‌های خطر را در ذهن مسوولان به صدا درآورد

«پوست سیاست کنده شد» عنوان یادداشت روزنامه اعتماد به قلم حسین نورانی‌نژاد است که در بخشی از آن آمده: وضعیت مشارکت در انتخابات اسفند 1402 باید آلارم‌های خطر را در ذهن مسوولان به صدا درآورد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حسین نورانی‌نژاد در روزنامه اعتماد نوشت: اصلاح‌طلبان بیشتر از هر گروه دیگری از این فضا و این وضعیت ناراحت و ناخرسند هستند. جریانی که به دنبال فضای سیاسی و رقابتی است، هرگز از چنین شرایطی خشنود نمی‌شود. ادامه این روند منجر به ظهور رادیکالیسم در هر دو سو خواهد شد و تاب‌آوری جامعه را در برابر بحران‌ها و چالش‌ها کاهش می‌دهد.

ضمن اینکه تاب‌آوری نظام حکمرانی را نیز به ‌شدت پایین می‌آورد. واکنش‌ها را هم در جامعه و هم از منظر حکومت تشدید کرده و امکان کنشگری نیروهای میانه را سلب می‌کند. در این وضعیت، حاکمیت به شکل پیکره‌ای در می‌آید که دیگر پوست ندارد. نیروهای میانه، احزاب و گروه‌های سیاسی برای حاکمیت به شکل پوست بدن هستند که به آن کمک می‌کنند در برابر حرارت‌ها، آسیب‌ها و ضربات بیرونی، بدن را محافظت کند.

امروز پوست سیاست‌ورزی در ایران زمین کنده شده و نظام حکمرانی باید بدون پوست در برابر فراز و نشیب‌ها و حرارت‌ها و ضربات خواسته و ناخواسته ایستادگی کند! این گونه است که سیستم در برابر سیل مطالبات جامعه، یکه و تنها باقی مانده و هر حرارت کوچکی، سوزش بسیاری ایجاد می‌کند.

منبع : اعتماد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.