خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۴۸۷۰

سخنگوی شورای نگهبان: بررسی صلاحیت‌ داوطلبان شاید بیشتر طول بکشد

سخنگوی شورای نگهبان: بررسی صلاحیت‌ داوطلبان شاید بیشتر طول بکشد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: قانون ۲ مهلت ۵ روزه برای بررسی صلاحیت‌ها درنظر گرفته، بنابراین با توجه به تعداد بالای ثبت‌نامی‌ها شاید بخشی از ۵ روز دوم را هم استفاده کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان امروز (سه‌شنبه، ۱۵ خرداد) در گفت‌وگوی با خبر ۱۴ سیما درباره نحوه بررسی صلاحیت داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: ثبت نام‌ها روز گذشته به پایان رسید و ما پرونده ۸۰ نفر داوطلب انتخابات ریاست جمهوری را از وزارت کشور تحویل گرفتیم.

وی افزود: مهلت ۵ روزه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت این افراد از امروز آغاز شد و اولین جلسه نیز امروز صبح برگزار و فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان آغاز شد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه جلسات به صورت چند نوبته و فشرده ادامه خواهد داشت، گفت: بر اساس قانون ما مهلت ۵ روزه‌ای را برای بررسی در اختیار داریم و از این مهلت استفاده خواهیم کرد و نیز یک پنج روزه دوم را هم قانون پیش بینی کرده است و لذا بنا داریم با توجه به تعداد بالای ثبت‌نامی‌ها بخشی از آن مهلت دوم را هم در صورت نیاز استفاده کنیم.

طحان‌نظیف بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است که کار در نهایت صحت و سرعت انجام شود تا فرصت تبلیغات برای داوطلبان وجود داشته باشد.

وی افزود: مبنای ما برای بررسی صلاحیت‌ها، قانون اساسی است، با توجه به اهمیتی که جایگاه ریاست جمهوری دارد لذا شرایط آن در اصل ۱۱۵ قانون اساسی ذکر شده است.

سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرد: بر اساس اصل ۱۱۵ قانون اساسی، رئیس جمهور باید از میان رجال مذهبی یا سیاسی، ایرانی الاصل، تابع ایران، مدیر و مدبر باشد و همه اعضای شورای نگهبان تلاش می‌کنند که اوصاف قید شده در قانون اساسی را در مورد داوطلبان ریاست جمهوری احراز کنند و به محض اینکه به نتیجه برسیم، نتیجه نهایی را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

طحان‌نظیف در پایان گفت: پرونده همه ۸۰ نفر یک به یک مطرح و سوابق و اطلاعات آنها بررسی شده و در نهایت با رأی‌گیری کار سامان می‌یابد و به نتیجه می‌رسد و رای اعضای شورای نگهبان تعیین کننده است.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.