فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۰۹۰

حضور پزشکیان در بازار چه معنی می‌ دهد؟

حضور پزشکیان در بازار چه معنی می‌ دهد؟

بهزاد یعقوبی عضو هیات امنای بازار تهران می گوید شنیدن دردهایی، چون عدم ثبات اقتصادی در بازار، دخالت سیاسیون و دولت‌ها در کار بازار، جلوگیری کردن از صدور بخشنامه‌های بدون کارشناسی به طور مثال «سامانه جامع تجارت» برای کسبه بسیار التیام بخش بود که دکتر پزشکیان هم با صداقت کامل جواب دادند؛ قول می‌دهیم در کار بازار دخالت نکنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، گفتگوی «بهزاد یعقوبی» که از سال ۱۳۸۹ عضو هیات امنای بازار بوده،را می‌خوانید؛

آقای یعقوبی ماجرای حضور ناگهانی آقای پزشکیان در بازار چه بود؟ آیا به رسم شرکت در مراسم‌های دهه محرم فقط برای شرکت در مراسم عزاداری هیات بازار آمده بودند؟

واقعیتش این استکه از اول ماه محرم بنده به عنوان هیات امنای بازار به خاطر درخواست‌هایی که امنا‌های بیشتر نقاط بازار بابت طرح مشکلات و رفع آن‌ها توسط حاکمیت با من داشتند با چند تن از اعضای شورای راهبری و رییس این شورا مطرح کردم. در نهایت این پیگیری‌ها بنا به درخواست کسبه منجر به حضور ایشان در روز پنج شنبه که مساوی با روز سوم سالار شهیدان بود، شد. البته هدف اصلی ام این بود که رییس جمهوری منتخب به بازار بیایند تا با کسبه و بازاریان نشستی داشته باشند و از نزدیک حرف‌های آن‌ها را گوش کنند. جالب است که بگویم که دکتر پزشکیان اولین رییس جمهوری بودند که بعد از انقلاب به بازار آمدند و با آمدنشان امیدوارم اتفاق‌های خوبی برای بازار و بازاری بیفتد.

چرا حضور رییس جمهور منتخب قبل از آغاز به کار رسمی دولت چهاردهم در بازار از اهمیت بسیاری برخوردار بود؟

بازار تهران به عنوان قلب تپنده اقتصاد ایران می‌تواند خیلی برای دولت مهم باشد. اگر حال بازار تهران خوب باشد به طبع حال اقتصاد کشور و مردم خوب می‌شود. بازار یکی از مهمترین مکان‌هایی است که ارتباط مستقیم با زندگی مردم دارد و از سویی می‌تواند نقش بسزایی در دولت و حتی انتخاب کابینه داشته باشد چرا که بازار متشکل از سه ضلع مهم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.

از همه اینها گذشته تا ایشان هنوز سرشان حسابی شلوغ نشده خیلی برای بازار مهم بود که قبل از آغاز به کار رسمی دولت در جریان مشکلات قرار بگیرند. 

از طرفی، چون ایشان خودشان ارادت خاصی به امام حسین (ع) دارند و ایام هم ایام اباعبدالله است و محرم برای بازار از اهمیت بسزایی برخوردار است، مهم بود که در این روز‌ها با ایشان نشستی داشته باشیم، چون معتقدیم زیر پرچم امام و خیمه صاحب این ماه کار‌ها بهتر پیش می‌رود.

اهم دغدغه‌ها و درخواست بازاریان که شما به نمایندگی از هیات امنا و معتمدین مطرح کردید چه بود و ایشان در پاسخ چه واکنشی داشتند؟

اهم دغدغه‌ها، موضوعات مالیاتی (روند محاسبه آن)، عدم تخصیص اعتبار در ردیف بودجه از مالیاتی که بازاری‌ها پرداخت می‌کنند برای توسعه زیرساخت خود بازار و افزایش ایمنی آن و برخی مشکلات ریز و درشت دیگر که قرار شد به صورت مکتوب به دفتر ایشان ارسال شود.

 شنیدن دردهایی، چون عدم ثبات اقتصادی در بازار، دخالت سیاسیون و دولت‌ها در کار بازار، جلوگیری کردن از صدور بخشنامه‌های بدون کارشناسی به طور مثال «سامانه جامع تجارت» برای کسبه بسیار التیام بخش بود که دکتر پزشکیان هم با صداقت کامل جواب دادند؛ قول می‌دهیم در کار بازار دخالت نکنیم.

دستاورد حضور رییس جمهوری منتخب در بازار و دیدار با بازاریان برای کسبه چه بود؟ و چقدر امیدوارید که به مشکلات مطروحه رسیدگی شود.

از انجایی که منشا بسیاری از مشکلات کشورمان در پیشرفت امور اجرایی و اقتصادی عدم وحدت است، ما در این دیدار سعی کردیم با توجه به فرهنگ شفاهی موجود در بازار و تضاد آرا از همه طیف‌های سیاسی در نشست با رییس جمهوری دعوت کنیم. 

از طرفی، چون در مناظره‌های انتخاباتی متوجه شدیم که دکتر پزشکیان فارغ از نگاه‌های سیاسی دغدغه و هدف شان حل مشکلات کشور با نگاه کارشناسی بدون سو گیری سیاسی است به همین خاطر با مشورت دیگر هیات امنای بازار افرادی که حتی در ستاد‌های رقیب ایشان هم بودند دعوت کردیم تا در این دیدار کنار ما باشند و حرف‌های آن‌ها هم شنیده شود. 

نگاه رییس جمهور منتخب به مسایل کسبه به خصوص مالیات‌های کلان چه بود و چه قولی دادند؟

حقیقتا دکتر پزشکیان نگاه بسیار مثبتی داشتند و گفتند مشکلات بازار و بازاریان را با کمک خود آن‌ها حل می‌کنیم. ایشان اشاره کردند که اداره کشور در گرو رونق بازار و تولیده و ما مشکل بازار را مشکل کشور می‌دانیم و برای حل این مشکلات تلاش خواهیم کرد. اگر شما کار را درست انجام دهید و بازار رونق داشته باشد و خرید و فروش و تولید برقرار باشد، مملکت خوب اداره می‌شود؛ ولی اگر اینجا (بازار) مشکل داشته باشد، مملکت مشکل خواهد داشت. در نتیجه هر کاری از دست ما بر بیاید که روند و کار شما را تسهیل کنیم که راحت‌تر به امور خود بپردازید، ان‌شاء‌الله این کار را خواهیم کرد. 

دولت چهاردهم وظیفه خود می‌داند که تسهیل امور را برای رونق تولید در دستور کار قرار دهد. همین حرف‌ها و قول‌ها کسبه را بسیار امیدوار کرده و از همان روز بعد از رفتن آقای پزشکیان تا همین الان که با شما صحبت می‌کنم شور و شعف و امیدی در دل بازار به وجود آمده که انشاالله با برطرف کردن این مشکلات رونق بیشتری هم می‌گیرد.

شاید باور نکنید، ولی هنوز کسبه تماس می‌گیرند و یا ما را در بازار می‌بینند دعا می‌کنند که حضور ایشان در بازار به یوم این ماه عزیز حتما خیر بوده است و خواستار پیگیری درخواست‌ها و قول‌ها هستند که حل مشکلات روی زمین نماند.

چه مشکلاتی در بازار اگر برطرف شود یا روند آن تسهیل پیدا کند، شرایط بازاریان و کسبه بهبود پیدا می‌کند و چه توقعی از دولت جدید دارند.

قرار شد تمامی مشکلاتی که احصا شده و برخی که در حضور ایشان مطرح شد به صورت مکتوب برایشان ارسال شودتا انشاالله نتیجه مطلبوب برای بازار و بازاریان حاصل شود.

منبع : انتخاب

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.